Dit gebeurt er met hypercars als je alleen nog elektrisch mag rijden
Na veel kritiek, gediscussieer en miljarden aan ontwikkelingsgeld is de elektrische auto dan echt de toekomst. Althans, tenzij synthetische brandstoffen en waterstof ineens een immense groeispurt maken. Maar gebeurt er in de toekomst met de hypercars van nu?
Tot 2035 worden er auto’s met een verbrandingsmotor verkocht. Na enige tijd zullen dan de brandstofauto’s uitfaseren en we met name nog elektrische auto op de openbare weg zien – als ICE-auto’s dan al niet verboden zijn om mee te rijden.
Vergeten hypercars
Hoewel veel niet-autoliefhebbers het niet zal uitmaken of ze met een elektrische of brandstof auto van A naar B komen, raakt het veel petrol heads in het hart. De Italiaanse 3D-artiest Dizzy Viper is een van deze liefhebbers en laat zien hoe de hypercars van nu in de toekomst verlaten en vergeten maar nog niet vergane glorie zijn.
Pas op, onderstaande beelden kunnen door autoliefhebbers als schokkend worden ervaren
Een Bugatti Chiron Pur Sport, een McLaren Senna, Pagani Huayra BC’s, een Rolls-Royce Cullinan en een Lamborghini Sián. Ze staan allemaal verlaten in een schuur. Virtueel dan. Al denken sommigen kijkers in de comments dat het gaat om echte auto’s gaat. Dit zegt wel iets over hoe realistisch de kunst van de Italiaan is.
Echter, het is onmogelijk om zo’n immense laag stof op een Lamborghini Sián te krijgen. De hypercar wordt immers pas sinds 2020 uitgeleverd. De vraag is ook maar of iemand dergelijk model ooit vergeten in een schuurtje of loods laat staan. Met slechts 63 exemplaren van de coupé met elk een prijskaartje van minimaal 2 miljoen euro exclusief belastingen, wordt het eerder een museumstuk dan een vergeten bolide.
Zo bijzonder is de Lamborghini Sián
Hoe bijzonder die Lamborghini Sián is, vertelt Sjoerd van Bilsen in een aflevering van Sjoerds Weetjes. Ook legt hij uit hoe je de Countach kunt herkennen in het design van de moderne hypercar.