Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi A6 e-tron
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2FAudi-A6-vs-BMW-I5-22-van-112-e1741271527662.jpg)
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Audi A6 e-tron.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
Audi A6 e-tron
Autovisie rijdt de Audi A6 e-tron als station, de Avant. De testauto heeft 380 pk en een accupakket met een nettocapaciteit van 94,9 kWh. Volgens de WLTP-meetmethode kom je hier 716 kilometer ver mee. Wat houden we hier in praktijk van over?
De daadwerkelijke actieradius
De Audi A6 is met de optionele cameraspiegels het gestroomlijnd, maar heeft winterbanden die de rolweerstand verhogen. Bij ijskoude temperaturen wist hij 20,5 kWh/100 km te realiseren op onze spaarronde.
Audi | |
WLTP-verbruik gemiddeld | 14,9 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 20,5 kWh/100 km |
Actieradius WLTP/gemeten | 716 km/463 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 275 kW |
Laadtijd 10-80%/gemeten | 21 min./24 min. |
Omgevingstemperatuur/testcondities | 1°C/nat |
Een nette score, maar in de Efficiency-stand wordt het wel frisjes in het interieur. Gaan we dit omrekenen naar een reële range, dan haalt de Audi 463 kilometer.
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten over de Audi A6 e-tron? Lees dan hier de dubbeltest tegen de BMW i5.
Lees ook:
Ook interessant
-
Audi steekt draak met Mercedes in gevatte Facebook-discussie
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
Deze grote premium-SUV’s met V8 zijn als occasion best betaalbaar
-
Grote Duitse station nu voor minder dan 10.000 euro als occasion
-
Koop deze betaalbare klassieker! Dan heb je een halve Audi Quattro
-
Goedkoopste Audi samenstellen: dit kost het in Nederland
-
Deze vijf powersedans zijn als occasion relatief betaalbaar
-
Deze grote, zakelijke occasion heb je al voor 10.000 euro
-
Waarom je niet om de A4 hoeft te treuren
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
Vernieuwde Auto E-tron GT oogt kwaaier dan ooit, maar is dat niet