Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Volkswagen T-Cross
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Volkswagen T-Cross.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
De Volkswagen T-Cross
Autovisie rijdt de Volkswagen T-Cross met de 1,0-liter driecilinder met 115 pk en een zeventraps automaat. Met deze aandrijflijn moet de crossover een verbruik van 5,9 liter per 100 kilometer halen. Wat verbruiken wij in praktijk?
Het daadwerkelijke verbruik
De Volkswagen T-Cross behaalde een verbruik van 5,4 liter per 100 kilometer (1 op 18,5). Dat is minder dan de fabriek opgeeft, maar er zijn concurrenten die zuiniger zijn.
Verbruik en milieu | Volkswagen |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 5,9 l/100 km |
Testverbruik gemiddeld | 5,4 l/100 km |
Actieradius | 741 km |
Milieulabel | A |
CO2-emissie | 105 g/km |
Wat prestaties betreft, is het een adequate motorisering met een breed werkgebied en hij haalt in 10,7 seconden 100 kilometer per uur.
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de T-Cross? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Volkswagen Lexus LBX.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Toyota Corolla Cross
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Renault Symbioz
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Mitsubishi ASX
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Jeep Avenger
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-3008
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Scenic
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Suzuki Swift
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de MG 3
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken