Dit kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
Iets meer dan een week geleden konden we al veel details delen van de Hyundai Ioniq 5 N. Nu zijn ook de Nederlandse prijzen bekendgemaakt.
De Ioniq 5 N is het sportieve broertje van de Ioniq 5. Met 650 pk en een artificiële automatische transmissie is deze EV meer gericht op stuurplezier.
De Hyundai Ioniq 5 N
Of deze Hyundai Ioniq 5 N ook echt een i30 N uit de garage van een liefhebber gaat stoten, is nog maar de vraag. Hoewel beide modellen het N-label dragen, is de EV uit ander hout gesneden.
Wat vermogen betreft, is er niets te klagen in geval van de Hyundai Ioniq 5 N. De elektrische auto heeft 650 pk dat voortkomt uit twee elektromotoren. Het genoemde vermogen is overigens tijdelijk. Er is een vermogen van 609 pk continu beschikbaar.
De eerste elektrische Hyundai van het N-label is met 2.225 kilogram ook direct de zwaarste, en dat heeft ongetwijfeld invloed op de rij-eigenschappen.
https://www.autovisie.nl/occasions/maximaal-10-000/occasion-mazda-626-jaren-80-coupe/
Het gewicht is met name te danken aan een 84 kWh accupakket waarmee je volgens de WLTP-meetmethode 448 kilometer ver komt. Mits je niet de nul-naar-honderd-sprint van 3,4 seconden wil ervaren. Dan gaat de accu veel sneller leeg. Het versnellen stopt pas bij 260 kilometer per uur.
Wat kost de Hyundai Ioniq 5 N in Nederland
De Hyundai Ioniq 5 N heeft in Nederland een prijskaartje 73.995 euro. Daarmee is de Koreaan een stuk duurder dan de Tesla Model 3 Performance was (53.990 euro). Met de nadruk op ‘was’, want van de nieuwe Model 3 is nog geen Performance-versie leverbaar. Slimme timing dus van Hyundai om de Ioniq 5 N nu op de markt te brengen.
Rijplezier
Daarbij moet de Hyundai Ioniq 5 N veel meer gericht zijn op rijplezier van de Tesla en heeft het model allerlei features die de funfactoren moeten verhogen: Drift Optimizer, Left Foot Braking en een sperdifferentieel op de achteras.
Of de Hyundai echt leuker is dan de concurrentie, moet nog maar blijken. Wil je op de hoogte blijven van een toekomstige test. Zorg dan dat je geabonneerd bent op de Autovisie Nieuwsbrief.
Merk + Model | Hyundai Ioniq 5 N |
---|---|
Vermogen voor | 166 kW / 226 pk |
Vermogen achter | 282 kW / 383 pk |
Systeemvermogen | 448 kW / 609 pk |
Systeemvermogen in boostmodus | 478 kW / 650 pk (Voor 175 kW / 238 pk, achter 303 kW / 412 pk) |
Batterij Capaciteit | 84 kWh |
Laadvermogen | 350 kW |
Laadtijd | 10 tot 80% in 18 minuten |
Afmetingen Lengte | 4.715 mm |
Afmetingen Breedte | 1.940 mm |
Afmetingen Hoogte | 1.585 mm |
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Hyundai ontdekt dat jij toch liever knoppen hebt dan touchscreens
-
Rijtest: Hyundai Santa Fe – gemaakt voor wildkamperen
-
Dit is een Hyundai Nexo, maar dan met een stuk meer bepantsering
-
Hyundai hét liefhebbersmerk van de toekomst? Dit is de nieuwe RN24
-
Waarom de Hyundai Inster de slimste budget-EV van allemaal is
-
Deze zorgeloze, Koreaanse occasion kost slechts 5.000 euro
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Onderzoek wijst uit: deze betaalbare auto vind jij het aantrekkelijkst
-
Hyundai Inster: goedkope EV met binnenin heel veel ruimte
-
Hyundai komt ineens met een goedkope elektrische auto
-
Door betaalbare luxesedan van Hyundai wil je nu emigreren