Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
Volkswagen maakt de Nederlandse prijs van de ID.3 GTX bekend. Met de snelste variant van de hatchback laat je Golf GTI’s achter je bij het stoplicht.
Het GTX-label van Volkswagen wordt gebruikt voor snellere en sportievere elektrische auto’s. Zo is er al de ID.4 GTX en de ID.Buzz GTX.
Sneller dan een Golf GTI
Het nieuwste model dat zich tot de sportieve elektrische familie mag rekenen is dus de Volkswagen ID.3 GTX Performance, zoals de modelnaam officieel op de prijslijst staat.
Met 326 pk sprint hij in 5,7 seconden van 0 naar 100 km/h, dat is 0,2 seconden sneller dan een Golf GTI. De topsnelheid ligt met 150 km/h wel een stuk lager.
Prijs Volkswagen ID.3 GTX in Nederland
Meer vermogen kost altijd geld. In geval van de Volkswagen ID.3 GTX niet anders. In Nederland kost het model minimaal 51.990 euro. Voor dit bedrag krijg je niet enkel het grote 79 kWh-accupakket met 595 kilometer aan range en 326 pk, ook beschikt de ID.3 GTX over enkele sportieve upgrades.
Zo is de elektrische auto voorzien van adaptieve dempers en dikkere stabilisatorstangen. Optisch zijn er ook flink wat wijzigingen ten opzichte van een 39.990 euro kostende instap-ID.3. Hij heeft 20 inch wielen, sportieve stoelen, zwarte accenten en een iets andere neus.
Concullega van de Volkswagen ID.3 GTX
Overigens is de ID.3 GTX niet de enige elektrische ‘hot hatch’ van de Volkswagen Groep. De Cupra Born VZ kent dezelfde basis, maar is met een vanafprijs van 49.990 euro net iets goedkoper.
Wil je op de hoogte blijven van een rijtest met de nieuwe GTX? Abonneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Er is ineens een mysterieuze, gloednieuwe Fiat Multipla verkocht
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit kost de nieuwe Volkswagen Tayron in Nederland
-
Mazda luistert naar klanten en wijzigt CX-60
-
Voyah maakt de Free ineens veel goedkoper
-
Cupra Terramar ineens veel goedkoper in Nederland, dit is waarom
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit is waarom de Kia EV9 ineens veel goedkoper is geworden
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is