DS 7 Crossback krijgt een nieuw uiterlijk én een nieuwe naam
De in 2017 geïntroduceerde DS 7 Crossback krijgt een complete facelift en een andere naam. De toevoeging Crossback is niet meer. In plaats daarvan komt het woord Automobiles naast het DS-logo op de achterzijde te staan. Het getal 7 blijft ook.
Scherpe lijnen
DS heeft zoals we weten een specifieke vormtaal met veel scherpe lijnen. In de facelift van de DS 7 doen het daar nog een schepje bovenop. Aan de voorzijde is er vooral een verschil te zien in de grille. Die is nu een stuk strakker vormgegeven. De dagrijverlichting is eveneens blootgesteld aan een volledige metamorfose. Waar het eerst een enkele lichtstrip was, is het nu een verzameling van meerdere lijnen. Door deze vorm geven ze de illusie van een half opengetrokken gordijn. DS heeft dan ook niet zomaar de naam ‘lichtsluier’ verzonnen. Deze toevoeging is geïnspireerd door twee concept cars van het merk: de DS E-Tense en de Aero Sport Lounge.
Ook de kenmerkende achterlichten van de Crossback zijn aangepast. Op de facelift zijn ze wat slanker waardoor ze moderner ogen. Het ‘vortex-effect’ is onaangeroerd gebleven. De diamanten blijven een groot deel van de designtaal van het merk.
DS 7 Opéra
Voor extra luxe moet je bij de Opéra uitvoeringen zijn. Het interieur van deze versies wordt ondergedompeld in nappaleder. Dit komt niet alleen op de stoelen terecht, waar je het verwacht, maar ook het dashboard en de deurpanelen worden verpakt in het luxueuze materiaal, beschikbaar in zwart of grijs. De aparte uitstraling van de stoelen moet een metalen horlogeband nabootsen.
Op het leer van het dashboard en de deurpanelen is bovendien een reliëf toegevoegd die doet denken aan de vorm van de dagrijverlichting.
Motorenaanbod
Het aanbod geeft klanten de keuze tussen drie PHEV’s van 225, 300 en 360 pk. In de tabel hieronder wordt het aanbod toegelicht.
Model | Verbrandingsmotor | Elektromotor vermogen | Versnellingsbak | Aandrijving |
---|---|---|---|---|
DS 7 E-Tense 225 | PureTech 180 benzinemotor | 110 pk | 8-Traps automaat | Voorwielaandrijving |
DS 7 E-Tense 4×4 300 | PureTech 200 benzinemotor | 110 en 112 pk voor- en achter | 8-Traps automaat | vierwielaandrijving |
DS 7 E-Tense 4×4 360 | PureTech 200 benzinemotor | 110 en 112 pk voor- en achter | 8-Traps automaat | vierwielaandrijving |
De duurste variant met 360 pk is afgesteld door de performance-divisie van DS. Daardoor heeft de topversie slechts 5,6 seconden nodig om vanuit stilstand naar 100 te accelereren. Ze delen allemaal dezelfde 14,2 kWh batterij waarmee een actieradius van 65 kilometer haalbaar moet zijn. Naar eigen zeggen behoren de versies alle drie tot de efficiëntste in hun klasse vanwege het beperkte gewicht.
DS 7 E-Tense 4×4 360 La Première
DS grijpt de introductie meteen aan om een actiemodel in de mix te gooien. De La Première is gebaseerd op de Opèra-versie van de sterkste 360, maar komt daarnaast met wat extra design-elementen. Denk daarbij aan glanzend zwarte details op de grille, dakrails, raamlijsten etcetera. Deze versie is in een beperkte oplage beschikbaar.
De kersverse facelift zal in oktober arriveren bij Nederlandse DS Stores. Over de prijzen laat het bedrijf nog niets los.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace