Duik in de prijslijst: de Renault Austral
De nieuwe Renault Austral is er klaar voor. Prijzen en configurator staan nu online, dus we nemen snel een duik in de prijslijst voor een nadere kennismaking.
De nieuwe Renault Austral is de opvolger van de Kadjar. Hoewel die Kadjar geen flop was, bracht hij ook niet de verkopen waar Renault op hoopte. De Austral moet dat succes wel gaan brengen en is voor Renault dan ook een van hun belangrijkste nieuwe modellen. Meer weten over de achtergrond van de Renault Austral? Sjoerd vertelt je alles over de auto in Sjoerds Weetjes 283.
Prijzen en motoren Renault Austral
Inmiddels zijn ook de prijzen van de Renault Austral bekend. De auto is in ons land leverbaar vanaf 36.480 euro. Voor dat geld krijg je de Equilibre-uitvoering, met onder de motorkap de mild hybrid 1,2-liter driecilinder benzinemotor met een vermogen van 96 kW (130 pk). Vanaf 38.980 euro krijg je de iets luxere Techno-uitvoering.
Wil je een ‘full hybrid’ Renault Austral, dan moet je minimaal 42.980 euro naar Renault overmaken, maar dan begin je wel gelijk bij die Techno. Ook biedt de Hybrid als enige nog hogere uitrustingsniveaus. Zo is er de Iconic (vanaf 46.480 euro) en daartussen en daarboven zitten nog de wat sportiever aangeklede Esprit Alpine-varianten van beide uitrustingsniveaus.
De Hybrid maakt gebruik van dezelfde benzinemotor, maar dankzij de aanvullende elektrotechniek beschikt hij over een systeemvermogen van 148 kW (200 pk). De mild hybrid is altijd handgeschakeld, de Hybrid heeft altijd een achttrapsautomaat. De aandrijving gaat altijd naar de voorwielen. Overigens is de Austral buiten Nederland ook leverbaar met mild hybrid viercilinder benzinemotor, maar vanwege de bpm wordt die niet in Nederland geleverd. Heel erg is dat niet, want de Hybrid is krachtiger en zuiniger.
Standaarduitrusting Renault Austral
Standaard is de Renault Austral voorzien van onder meer 17-inch lichtmetaal, full-led-verlichting, een digitaal 12,3-inch instrumentenpaneel, een 9-inch touchscreen voor het infotainment (incl. draadloos Apple CarPlay en Android Auto), verwarmbare buitenspiegels en voorruit, met tep-leder bekleed stuurwiel, stoffen bekleding en natuurlijk de gebruikelijke rits aan veiligheidssystemen.
Voor onze configuratie kiezen wij de Techno Esprit Alpine. Als Techno krijg je onder meer 19-inch lichtmetaal, Renault Multi-Sense (rijmodi), adaptieve koplampen, 12-inch touchscreen met uitgebreider infotainment (incl. populaire Google-apps), deels kunstlederen bekleding en nog wat luxere uitrustingen en aankledingen.
Als Esprit Alpine komen daar 20-inch lichtmetaal, dynamische knipperlichten, alcantara bekleding en verder vooral nog weer een paar extra uitrustingen. Ook is er wat extra (zwarte) aankleding die de auto net wat stoerder maakt. Vooral daarom kiezen we de Esprit Alpine, want de Techno biedt eigenlijk al alle luxe die we in een auto willen.
Opmerkelijk is trouwens dat de verwarmbare voorruit bij de Hybrid komt te vervallen, maar dat is wel de motorvariant die wij kiezen. De meeste pk’s in combinatie met het laagste verbruik is wat ons betreft een voor de hand liggende keuze.
Visuele aankleding Renault Austral
Een leuke verrassing is dat de Techno Esprit Alpine standaard wordt geleverd in mooi donkerrood. Voor 600 euro extra wordt het dak uitgevoerd in contrasterend zwart. Voor 800 euro extra heb je keuze uit zwart of donkergrijs en voor 950 euro extra kies je donkerblauw of wit. Voor liefst 1.600 euro meerprijs krijg je donkergrijs met zijdeglanseffect. Onze keuze is donkerblauw, maar wel met contrasterend zwart dak.
Wielkeuzes zijn er niet, in ieder geval niet voor de gekozen uitvoering. Ook voor de aankleding van het interieur valt niets aan te vinken, maar de standaard alcantara bekleding vinden we een prima keuze. Het is misschien wel wat zwart aan boord van de Austral, maar blauwe stiksels zorgen nog voor een kleuraccent.
Losse opties Renault Austral
Dan komen we alweer bij de losse opties. Pack Safety (395 euro) en Pack Advanced Driving Assist (695 euro) met extra waarschuwings- en assistentiesystemen geloven we wel. Pack Around View Camera (795 euro) vinden we wel handig, maar omdat je dan ook Pack Safety moet bestellen laten we het toch zitten. Uiteindelijk hebben we al een reguliere achteruitrijcamera.
De elektrisch bedienbare achterklep (495 euro) vinken we ook niet aan. 4Control, het systeem waarbij de achterwielen afhankelijk van de snelheid mee- of tegensturen klinkt aantrekkelijk, maar brengt met 1.495 euro wel een stevige meerprijs met zich mee. Toch maar niet doen dan.
Ook wel aantrekkelijk is het Pack Winter Comfort (895 euro), met verwarmbare en elektrisch verstelbare voorstoelen met massagefunctie. De verwarmbare voorruit komt er ook gewoon weer bij… Met het geld dat we besparen door een aantal opties niet te kiezen, verwennen we ons tot slot nog met een glazen panoramadak (995 euro).
Renault Austral zelf samenstellen
De samengestelde Renault Austral kost nu 48.420 euro. Dat is liefst 11.940 euro meer dan het instapmodel, maar dan hebben we wel een Austral die alles biedt dat we wensen. Wat vind jij van de nieuwe Renault Austral? Op www.renault.nl vind je het volledige overzicht van prijzen en uitrustingen en kan je hem eenvoudig zelf samenstellen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Duik in de prijslijst: de Ford Capri – zijn naam waard?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Cupra Tavascan
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5
-
Duik in de prijslijst: Alpine A290 – dit kost de elektrische hot hatch
-
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Jeep Wrangler
-
Duik in de prijslijst: elektrische G-Klasse kost ton minder dan G 63