Duik in de prijslijst: een Suzuki van 55.900 euro
Suzuki maakt gebruik van modellen van Toyota om snel nieuwe modellen uit te kunnen brengen en de gemiddelde CO2-uitstoot van het concern verder te drukken. Een voorbeeld is de Suzuki Swace Hybrid, op basis van de Corolla, die begin 2021 op de markt. De Suzuki Across Plug-in Hybrid – gebaseerd op de RAV4 Plug-in Hybrid – is nu al leverbaar en kost 56 mille. Een duik in de prijslijst geeft inzicht in de opties.
55.900 euro voor Suzuki Across Plug-in Hybrid
De overeenkomsten met de Toyota RAV4 Plug-in Hybrid – die overigens pas begin 2022 komt – en Suzuki Across zijn groot. Suzuki heeft alleen de wielen, bumpers en het interieur iets aangepast. Feitelijk is hier sprake van badge-engineering waarbij de fabrikant een model van een ander merk betrekt en hier zijn eigen logo’s op plakt. Toch is dat iets te kort door de bocht, want Suzuki geeft de Across wel een heel eigen gezicht. De vraag is of klanten een bedrag van 56 mille willen betalen. Of pardon: 55.900 euro. Want dat kost de Across.
Aandrijflijn
Snel is de auto wel, want de plug-in hybride aandrijflijn heeft een systeemvermogen van 306 pk en daardoor sprint de 2.015 kilogram zware Across in slechts zes seconden naar 100 km/u. De aandrijflijn bestaat uit een 2,5-liter viercilinder benzinemotor met 185 pk en 227 Nm, een elektromotor voor met 182 pk en 270 Nm en een elektromotor op de achteras met 54 pk en 121 Nm. In de elektrische modus kan de Across ongeveer 75 kilometer afleggen.
Kleuren Suzuki Across
Naast snel is de Across ook compleet. Sterker nog: Suzuki levert hem full-option. Alleen de kleuren White Pearl Crystal Shine en Sensual Red Mica hebben een meerprijs van 995 euro. De overige kleuren Silver Metallic, Gray Metallic, Attitude Black Mica en Dark Blue Mica hebben geen meerprijs.
Losse opties
Inclusief de Sensual Red Mica-kleur komt de eindprijs op 56.895 euro. Er zijn daarnaast nog wel enkele losse opties. Zoals een afneembare trekhaakset (13-polig) waar je 999 euro voor betaalt. Die trekhaak is op zich best nuttig, want de Across mag 1.500 kilogram geremd trekken. Andere opties van vooral van praktische aard, denk aan een separatierek (599 euro), een horizontaal bagagenet (119 euro) en Thule Easyfold XT-fietsendrager voor twee fietsen (649 euro) en een koelbox van 15 liter (120,50 euro).
Vanaf 55.900 euro
Inclusief trekhaak zou je uitkomen op 56.895 euro. Moet je dan wachten op een Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, die in enkele landen al verkrijgbaar is, of toch alvast voor deze Suzuki, die elders niet leverbaar is of zelfs wordt (België) gaan? Wat dat betreft kun je bij Suzuki direct rijden. Op de RAV4 PHEV is het wachten tot begin 2022. Suzuki heeft in deze kwestie dus de primeur.
Private lease
Private lease kan overigens ook, maar goedkoop is dat niet. Op basis van 48 maanden en 10.000 kilometer per jaar en vijf schadevrije jaren betaal je op basis van de genoemde eindprijs per maand 1.061 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5
-
Duik in de prijslijst: Alpine A290 – dit kost de elektrische hot hatch
-
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Jeep Wrangler
-
Duik in de prijslijst: elektrische G-Klasse kost ton minder dan G 63
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe Hyundai Santa Fe
-
Duik in de prijslijst: nieuwe 1-serie – de goedkoopste BMW
-
Duik in de prijslijst: de Audi Q6 e-tron