Duik in de prijslijst: Volkswagen ID.3 1ST, hoe duur kun je hem maken?
Volkswagen maakt zich klaar voor de massale uitlevering van de ID.3 1ST-uitvoering, de ‘first edition’ van de ID.3. Van de uitvoering produceert het merk wereldwijd 30.000 exemplaren. Honderden Nederlanders hebben zich voor het model ingeschreven? Hoe duur kun je de ID.3 1ST maken? En welke opties zijn er mogelijk? Een duik in de prijslijst geeft inzicht.
De ID.3-versies op een rij
De ID.3 heeft altijd een 58 kWh grote accu en een 204 pk sterke elektromotor, goed voor een WLTP-range van 424 kilometer, een top van 160 km/h en een 0-100-tijd van 7,3 seconden. Je kunt de ID.3 1ST eenvoudig herkennen, want hij zit vol met 1ST-badges. Niet alleen aan de buitenkant, maar ook binnenin. Er is voor het introductiemodel keuze uit vier kleuren, te weten Gletscher White, Moonstone Grey, Makena Turquoise en Mangan Grey.
Drie versies
De prijs van de Volkswagen ID.3 1ST begint in Nederland bij 37.990 euro. Dan heb je de basisversie met:
ID.3 1ST basisversie
18 inch ‘East Derry’-wielen
DAB+ digitale radio
Navigatiesysteem incl. streaming & internet
Natural Voice Control
Lane Assist
Adaptive Cruise Control
Parkeersensoren
ID.3 1ST Plus
Volkswagen levert ook een ID.3 1ST Plus voor 43.990 euro. Die heeft:
19 inch ‘Andoya’-wielen
IQ.LIGHT LED Matrix koplampen: passen zich automatisch aan iedere situatie aan
Keyless entry
Achteruitrijcamera
Zijruiten achter en achterruit getint
Sfeerverlichting interieur in 30 kleuren
LED achterlichten met dynamische richtingaanwijzer
ID.3 1ST Max
De topversie heet ID.3 1ST Max en kost alweer 49.490 euro. Je krijgt dan als extra’s:
20 inch ‘Sanya’-wielen
Augmented reality head-up display: toont je route direct op de voorruit
Panoramadak
Elektrisch verstelbare stoelen
Dodehoeksensor ‘Side Assist’
Draadloos je telefoon opladen
Travel Assist
Hoe duur kun je hem maken?
Om antwoord te geven op die vraag, selecteren we de duurste variant: de Max. Die begint zoals gezegd bij 49.490 euro. De grijze unilak Moonstone Grey is altijd standaard. Voor de kleuren Gletscher White, Makena Turquoise en Mangan Grey moet je altijd 795 euro bijbetalen. Wij kiezen voor wit. Wat wieldesign betreft is er bij de Max geen keuze. Die heeft altijd de 20-inch Sanya-wielen met 215/45 R20-banden.
Heel weinig losse opties
En dan zijn we al aangekomen bij de losse opties. Dat zijn er opvallend genoeg heel weinig. Afgezien van een extra setje wielen (winter of zomer, 1.934 tot 2.634 euro) blijven er in het geval van de Max-versie weinig losse opties over.
De eindprijs
Noemenswaardig zijn een all-weather mattenset voor en achter (89 euro), dynamische LED-knipperlichten in de buitenspiegels (279 euro), een steunhaak voor een fietsendrager (1.195 euro) en een extra laadkabel type 2 230 volt (199 euro). En dat is het eigenlijk wel. Eindprijs: 51.849 euro.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5