Duik in de prijslijst: Hoe duur kan een Renault Mégane R.S. Trophy zijn?
Hoe duur kun je een Renault Mégane R.S. Trophy eigenlijk maken? Naar die vraag waren wij eigenlijk best benieuwd. Na een duik in de prijslijst, hebben we het antwoord.
Normale of de Trophy
De Renault Mégane R.S. wordt geleverd als reguliere R.S. of als R.S. Trophy. Die laatste is niet alleen veel duurder, maar heeft ook 20 pk extra. Hieronder even in een notendop de verschillen.
Renault Mégane R.S. – 280 pk
- Vanafprijs: 50.590 euro
- 4Control R.S. vierwielbesturing
- Sportchassis R.S.
- R.S. Vision LED-verlichting
- Lichtmetalen wielen 18-inch ‘Estoril Gun Metal Gris’
Renault Mégane R.S. Trophy – 300 pk
- Vanafprijs: 55.590 euro
- Sportchassis R.S. Cup
- Torsen Mechanisch Sperdifferentieel
- Lichtmetalen wielen 19-inch ‘Jerez’
- Sportuitlaat met vlinderklep
Automaat of handbak
We kiezen de laatste: de Trophy. Die is er met zeventraps EDC-automaat of handgeschakelde zesbak. De handbak heeft onze voorkeur. Die kost 56.390 euro.
Kleuren
Er is keuze uit acht kleuren, te weten Blanc Glacier (standaard), Blanc Nacre (895 euro), Rouge Flamme (895 euro), Gris Titanium (695 euro), Noir Etoile (695 euro), Orange Tonic (1.595 euro), Jaune Sirius (1.595 euro) of Gris Platine (695 euro). De keuze valt op het felle Orange Tonic. Tussenstand: 57.985 euro.
Wielen
De volgende stap: de wielen. Dit onderdeel is bij de Trophy-versie vrij overzichtelijk, want Renault heeft hier maar één optie: 19-inch lichtgewicht Trophy-wielen (1.995 euro). Uiteraard vinken we die aan.
Twee pakketten
Op het gebied van bekleding is er weinig keuze. Renault levert altijd de combinatie alcantara ‘Renault Sport Recaro’ met antraciet. Het menu ‘Pakketten’ biedt twee opties. Pack Cruising bestaat uit Active Emergency Braking System, Adaptive cruise control en Safe Distance Warning en kost 695 euro. Voor pakket Easy Life Pack (Easy Park Assist automatisch inparkeersysteem inclusief achteruitrijcamera en Blind Spot Warning) vraagt Renault 395 euro.
Weinig opties
Heel veel op de Trophy is standaard. Daarom valt er in het menu ‘opties’ niet heel veel te kiezen. Voor Renault R-Link 2 multimedia- en navigatiesysteem met 8,7-inch portrait touchscreen inclusief R-Plug & Radio betaal je 295 euro. Een elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak kost 695 euro en voor een head-up display in kleur ben je 395 euro kwijt. Elektrisch verwarmbare voorstoelen bestellen is niet mogelijk in de Trophy, omdat de Recaro’s hier niet geschikt voor zijn.
Eindprijs
We hebben nu wel een eindprijs: 62.455 euro. Naar verwachting doet de nog extremere Renault Mégane R.S. Trophy-R hier nog een flinke schep bovenop. Zonder opties weegt de Trophy-R maar liefst 130 kilogram minder dan de standaard Trophy. Daarmee komt het voertuiggewicht uit op 1.306 kg. Bovendien gaat het hier om een limited edition waarvan slechts enkele exemplaar naar Nederland komen. Een vanafprijs van die Trophy-R is er helaas nog niet, die volgt pas na de zomer.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Duik in de prijslijst: de Ford Capri – zijn naam waard?
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Cupra Tavascan
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Duik in de prijslijst: de Maserati GranCabrio Folgore
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Alfa Romeo Junior in Nederland
-
Duik in de prijslijst: de Lancia Ypsilon is terug!
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW M5
-
Duik in de prijslijst: Alpine A290 – dit kost de elektrische hot hatch
-
Duik in de prijslijst: de vernieuwde Jeep Wrangler
-
Duik in de prijslijst: elektrische G-Klasse kost ton minder dan G 63