Duik in de prijslijst: deze opties zijn mogelijk op de Alpine A110S
Alpine heeft de vanafprijs vrijgegeven van de extra potente Alpine A110S, het voorlopige topmodel in het A110-gamma. De levering start eind 2019, maar wat moet zo’n A110S kosten en welke opties zijn er mogelijk? Een duik in de prijslijst geeft inzicht.
Drie versies A110
Laten we allereerst even met de vanafprijs beginnen van de A110S. Die begint bij 77.900 euro. Voor de A110 Pure brengt Alpine minimaal 66.300 euro in rekening en voor de A110 Légende op z’n minst 70.200 euro. Een A110 of A110S bestellen kan bij de Nederlandse Alpine Centres in Soestdijk en Hengelo.
Alpine A110S: 292 pk
Voor die kleine 78.000 euro krijg je een 1,8-liter turbomotor met 292 pk, 40 pk meer dan de normale A110. Met een voertuiggewicht van 1.114 kilogram en een piekvermogen van 292 pk ontstaat een pk-gewichtsverhouding van 1 pk per 3,8 kilogram. De S-versie sprint in 4,4 seconden naar 100 km/h en de topsnelheid komt uit op 260 km/h.
Sportiever onderstel
De A110S heeft een nog sportiever onderstel. De wielophanging is bijvoorbeeld met 4 mm verlaagd. Daarnaast zijn nieuwe schroefveren 50% en de holle stabilisatorstangen 100% stijver. Alpine heeft verder de schokdempers en aanslagrubbers van de vering aangepast.
Kenmerken
De uitvoering herkennen is niet heel moeilijk. De A110S heeft bijvoorbeeld een gestileerde vlag op de C-stijlen in koolstofvezel en oranje, in zwart uitgevoerde Alpine-letters op de achterkant, oranje remklauwen en speciale matzwarte ‘GT Race’-wielen. In het interieur bespeuren we oranje stikwerk, aluminium pedalen en voetensteunen en een met leder afgewerkt stuurwiel met oranje 12-uursmarkering en oranje stiksels. Voor de hemel, zonnekleppen, deurpanelen en Sabelt-kuipstoelen – die slechts 13,1 kg per stuk wegen – is zwarte Dinamica-bekleding gebruikt.
Dit kosten de opties
Voor de A110S heeft Alpine ook de nodige opties in petto. Wat te denken van de optionele, matte carrosseriekleur Gris Tonnerre? Voor die kleur moet je wel een stevige 4.840 euro bijbetalen. Voor een glanzend koolstofvezel dak (-1,9 kilogram) ben je 2.420 euro kwijt. Een parkeercamera – als aanvulling op de standaard parkeersensoren vóór en achter – kost je 453 euro en voor een Premium Focal-geluidsinstallatie ben je 605 euro kwijt. Voor een bagagenet en vak tussen de twee stoelen vraagt Alpine 508 euro. Tot slot nog twee opties: voor koolstofvezel afwerking van de Sabelt-stoelen ben je 1.815 euro extra kwijt en voor in Gris Titanium gespoten gesmede lichtmetalen Fuchs-wielen betaal je 840 euro meer ten opzichte van de standaard matzwarte ‘GT Race’-wielen. Vink je al deze opties aan, dan ontstaat er een eindprijs van 89.381 euro.
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen