Duik in de prijslijst: Renault Captur, standaard versus fully loaded
De Renault Captur is al jaren een van de populairste auto’s van Nederland. Het is aan de nieuwe generatie om dat succes voort te zetten. Die nieuwe Renault Captur is er vanaf 21.590 euro, maar die prijs kan flink oplopen, zo blijkt na een duik in de prijslijst. De verschillen tussen de basisversie en het topmodel zijn groot, ook op visueel vlak.
Laat die basisversie maar gewoon staan
Renault levert de Captur in verschillende uitvoeringen. De basisversie heet Life (vanaf 21.590 euro), maar die variant kun je beter laten staan. Waarom? Airco zit er standaard niet op. Er bestaat wel een oplossing: ‘Pack Essentiel’ voor 995 euro. Met dat pakket krijg je airco en R-Plug & Radio DAB+ met USB, bluetooth audiostreaming en handsfree telefoonbediening. Dan zit er in ieder geval nog iets ‘op’ het dashboard (zie de foto’s).
Afgebeeld: Renault Captur Life, de instapper
Renault Captur met Pack Essentiel
Captur Zen
Inclusief Pack Essentiel kom je uit op 22.585 euro. In dat geval zou het bijzonder spijtig zijn om niet 900 euro meer te investeren en te gaan voor de Captur Zen, het tweede uitrustingsniveau. Die versie heeft airco standaard, evenals het Easy Link-multimediasysteem met 7-inch touchscreen. Dat systeem hoort gewoon thuis in het interieur van de nieuwe Renault Captur. Wat je ook doet: weet dat er nog wat meer uitrustingsniveaus zijn, te weten Intens (vanaf 25.490 euro), Edition One (27.690 euro) en de Initiale Paris (33.290 euro) als topuitvoering.
Drie benzinemotoren
Er is keuze uit drie verschillende benzinemotoren: de TCe 100, de TCe 130 met handbak of EDC-automaat en – tot slot – de TCE 155 EDC. Die sterkste benzinemotor is alleen in de Intens, Edition One en Initiale Paris te bestellen. De TCe 130 is niet op de basisversie Life te bestellen.
Hoe duur? Zo duur!
Tijd om dieper in te gaan op het hoofdonderwerp: hoe duur je de nieuwe Renault Captur kunt maken. De duurste variant is de Renault Captur TCe 155 EDC Initiale Paris. Die is er vanaf 34.490 euro. Die zit standaard al behoorlijk rijk in de spulletjes, denk aan adaptieve cruisecontrol, een snelheidsbegrenzer, zesvoudig elektrisch verstelbare bestuurderstoel en handmatig verstelbare lendensteun, ‘Initiale Paris Noir’-lederen bekleding, een elektrisch verwarmbaar stuurwiel, around view monitor, parkeersensoren vóór, zij en achter, Easy Park Assist en meer.
losse opties
Toch blijven er nog altijd losse opties bestaan. Een elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak (695 euro) bijvoorbeeld, of een 10,25-inch TFT kleurenscherm (295 euro), een draadloze oplader voor smartphones (99 euro), Rear Cross Traffic Alert (195 euro) en Highway end Traffic Jam-informatie (295 euro). De eindprijs bedraagt nu 36.065 euro. De Captur duurder maken is haast onmogelijk.
Pack Siège
Of toch wel? We nemen nu eens de Renault Captur TCe 155 EDC Edition One als basis. Die is er vanaf 32.790 euro. Op die variant kun je bijzonder veel pakketten en opties bestellen. Voor een two-tone kleurstelling ben je 595 of 695 euro extra kwijt en voor lederen bekleding betaal je 995 euro bij. Je bent voor die lederen bekleding ook verplicht om Pack Siège (295 euro) te nemen, bestaande uit elektrisch verwarmbare voorstoelen en een zesvoudig elektrisch verstelbare bestuurderstoel en handmatig verstelbare lendensteun.
Ook bestellen we het volgende:
– Easy Driving Pack (adaptieve cruisecontrol en snelheidsbegrenzer, Blind Spot Warning, Highway and Traffic Jam companion, elektrisch verwarmbaar stuurwiel): 795 euro
– Elektrisch bedienbaar glazen schuif- en kanteldak: 695 euro
– 10,25-inch TFT kleurenscherm: 295 euro
– Zwevende middenconsole met opbergruimte onder de console en verschuifbare armsteun vóór: 95 euro
– Rear Cross Traffic Alert: 195 euro
Afgebeeld: Renault Captur TCe 155 EDC Edition One
TCe 100 of TCe 130 volstaan
We komen nu uit op een eindprijs van 36.750 euro. Iets meer dus dan de Renault Captur TCe 155 EDC Initiale Paris met wat extra’s. Hoe dan ook: een bedrag van ongeveer 37.000 euro kun je beschouwen als het plafond tijdens het samenstellen van de Captur. Ons advies: die TCe 155 EDC heb je in Nederland helemaal niet nodig. De TCe 100 of TCe 130 volstaan. Die TCe 130 is er vanaf 25.390 euro met handbak (Zen) of 27.390 euro voor de EDC-automaat (Zen).
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace