Duurste optie voor Porsche 911 GT2 RS ook de populairste
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F07%2F700-pk-porsche-911-gt2-rs-001.jpg)
Hoewel veel kopers van de Porsche 911 GT2 RS nooit met hun auto aan een track day zullen deelnemen, neemt bijna iedereen toch het zogeheten Weissach-pakket. Waarom? Gewoon, omdat het kan. En om te voorkomen dat je opmerkingen krijgt als ‘kon je het niet betalen?’.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2Fgt2rs5.jpg)
In de kringen waarin de 911 GT2 RS-kopers zich begeven is het toch een soort van kijk-mij-eens of anders proberen te zijn dan de rest. Het Weissach-pakket is daar voor de Porsche 911 GT2 RS een perfect middel voor. Want het pakket omvat niet alleen enkele onderhuidse afwijkingen ten opzichte van de reguliere GT2 RS, ook visuele verschillen. Een Weissach-pakket herken je direct aan de Porsche-belettering op de enorme achtervleugel. En anders aan het carbon fibre-dak of de twee strepen op het dak en de bagageklep.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2Fgt2rs3.jpg)
Clubsport
Het zijn trouwens elementen die je op de reguliere 911 GT2 RS ook zou kunnen aanbrengen, zij het dat je dan het dak met folie van koolstofvezel moet bekleden. Een echte Weissach herken je onderhuids aan de titanium rolbeugel, carbon fibre schakelflippers, het Clubsport-pakket (rolkooi, voorbereiding voor noodstroomvoorziening accu; rode 6-puntsgordel voor de bestuurder en brandblusser), koolstofvezel stabilisatorstangen en de 11,5 kg lichtere magnesium wielen. Alles bij elkaar zorgt het Weissach-pakket ervoor dat de sportcoupé 30 kg lichter is dan het exemplaar zonder de optie.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2Fgt2rs1.jpg)
Heel populair
Porsche dacht wel dat er voor het pakket belangstelling zou zijn, maar naar nu blijkt heeft meer dan 90% van alle GT2 RS-kopers voor de Weissach-versie gekozen! Het is niet bekend hoe Porsche dat met de productie van de auto doet. Een hooggeplaatste official liet eerder aan Autovisie weten dat de elementen van het Weissach-pakket een langere productietijd nodig hadden en dat toeleveranciers geen grote aantallen konden maken. Aangezien de tijdsspanne voor de 911 GT2 RS tot juli stond gepland, zullen er dus vermoedelijk minder GT2 RS-en zijn gebouwd dan er met louter een GT2 RS (zonder Weissach-optie) mogelijk was. Maar niemand die daar bij Porsche van wakker ligt. De meerprijs van het Weissach-pakket bedraagt liefst € 31.414,-. Vandaar dat de Duitse sportwagenfabrikant ook voor de 911 GT3 RS een dergelijk pakket heeft ontwikkeld. Big business.
Lees ook:
Ook interessant
-
Occasionkopers blijken geen EV te willen, maar benzineauto
-
Verkoopcijfers maart 2025: deze gekke dingen vielen ons op
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Zeekr 7X in Nederland
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven