Dwars door het Autovisie-testarchief: Volkswagen Phaeton
Volkswagen houdt er rekening mee geen cent te verdienen aan de Phaeton, schreef Autovisie in 2002. En een ‘money maker’ bleek de grote Duitser inderdaad niet. De Phaeton bleef dertien jaar op de markt, maar leidde een bestaan in de marge. Niemand zal hem missen, maar is dat terecht? Nee, want de über-Volkswagen was, volgens ons, een “goddelijk genoegen”. Lees hieronder Autovisie’s eerste rij-indruk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
Autogrootmacht Stellantis ontslaat topman Carlos Tavares
-
Zoveel nieuwe kentekens worden er per dag geregistreerd
-
Autoverkopen 2024 – Elektrische auto’s nu 40 procent marktaandeel
-
Gelekt! Nieuwe Jaguar heeft grille aan achterkant
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Bij Mercedes heeft de schijfrem zijn langste tijd gehad
-
Betaalbare Skoda-occasion heeft trekjes van een Rolls-Royce