Autovisie
Autovisie Nieuws 29 apr 2015
Leestijd: 1 minuut

Een Porsche prikkelt het brein

Op de afgelopen AutoRAI introduceerde Porsche Nederland zijn nieuwe merkcampagne: Porsche. Uncommon. Een serie spectaculaire video’s laat zien dat rijden in een Porsche het brein op een speciale manier prikkelt. Hersengedeeltes die normaal gesproken ‘standby’ staan, worden door een rit in een Porsche geactiveerd.

Hoe speciaal het rijden in een Porsche is, wordt in de campagne duidelijk gemaakt aan de hand van een serie video’s, die te zien is via www.porsche.nl/uncommon. Daarbij nemen proefpersonen plaats in een Porsche. Ze zijn dan gekoppeld aan een EEG-monitor. Ongeacht het type Porsche komt tijdens de rit naar voren dat bepaalde gedeelten van de hersenen worden geprikkeld. Om precies te zijn: de gedeelten die alleen actief worden in uitzonderlijke situaties zoals verliefd zijn, oog in oog staan met een wild dier of parachutespringen. Leuk detail: de chauffeur die de Porsche bestuurt in de video’s is ‘onze’ Dolf Dekking, de instructeur van de Autovisie Drivers Academy.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.