Eén van de acht: eerste Morgan Aero GT gebouwd
Na zijn onthulling begin maart op de Autosalon van Genève 2018 is de productie van de gelimiteerde Aero GT van start gegaan. De bouw van het eerste model markeert het einde van een tijdperk binnen Morgan.
Door het vervaardigen van de Aero GT is het einde van de Aero 8 in zicht. De Engelse fabrikant van klassieke roadsters stopt de productie van zijn topmodel en doet dat met de bouw van acht exemplaren van de Aero GT. De auto’s zijn niet identiek, de kopers konden zelf de open tweezitter specificeren. Dat gebeurde in samenspraak met Jon Wells, de designbaas van Morgan. Eén exemplaar is voor Nederland bestemd.
Atmosferisch
Morgan moet met de Aero 8 stoppen, omdat de krachtbron niet langer in productie is. De Engelsen betrekken het blok van BMW. Het gaat om de atmosferische N62-achtcilinder met een vermogen van 367 pk. Met de Duitse krachtcentrale, gekoppeld aan een handbak, in het vooronder sprint de Aero GT in 4,5 tellen van stilstand naar 100 km/h. De topsnelheid bedraagt 272 km/h.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace