Eerste beelden facelift Volkswagen Golf: je moet ervan houden
Volkswagen-topman Thomas Schäfer laat in een eindejaarsvideo een glimp zien van de Volkswagen Golf-facelift die we komend jaar kunnen verwachten.
De huidige generatie van de bekende hatchback verscheen in 2019 ten tonele. In 2024, als de Golf vijftig jaar bestaat, krijgt het model een facelift. Zo’n vier jaar later zal deze achtste generatie van de Golf het licht van de verbrandingsmotor uitdoen. Volgende generaties van de iconische hatchback krijgen een volledig elektrische aandrijflijn.
Nieuwe verlichting na facelift Volkswagen Golf
Maar zover is het nog niet, dus terug naar de beelden die het merk nu deelt. Nadat Schäfer de kijker prettige feestdagen wenst, zegt hij uit te kijken naar 2024. “Nog een jaar dat ons vooruit helpt, met nieuwe hoogtepunten en producten. Eén in het bijzonder”, zegt de topman voordat hij een ietwat verhullend beeld van de Volkswagen Golf-facelift toont.
We hadden graag al wat duidelijkere afbeeldingen gekregen, want veel kunnen we uit deze eerste officiële beelden niet opmaken. Wel is de nieuwe verlichting is wel duidelijk zichtbaar. We zien een aangescherpte lichtsignatuur met de inmiddels bekende ledbalk die over bijna de gehele breedte van de auto loopt.
Verlicht logo
Tot dusver niks bijzonders. Volg je die lichtbalk echter naar het midden, dan tref je daar voortaan een verlicht logo, zoals we dat ook op de recent vernieuwde Touareg zagen. Of net als bij die SUV ook het logo achterop de Volkswagen Golf nu licht geeft, is niet duidelijk.
Na de ledbalken lijkt dit de volgende rage in autoland. Zo zagen we deze verlichte logo’s eerder ook op de nieuwe Cupra Tavascan. Over smaak valt niet te twisten, maar we kunnen ons zo voorstellen dat niet iedereen hier fan is. Vind je deze lichtgevende logo’s een te hoog kermisgehalte hebben, dan zijn deze eerste beelden misschien niet waar je op hoopte.
Groter infotainmentscherm
De Volkswagen Golf is al tijden niet meer de verkooptopper die het ooit was. In de jaren rond de eeuwwisseling had de Duitse hatchback een aanzienlijk groter marktaandeel dan vandaag de dag. Ook komen de krap 2.800 Golf-modellen die sinds begin dit jaar over de Nederlandse toonbank zijn gegaan niet in de buurt van de verkoopaantallen van toen.
Stellantis twijfelt aan EV en overweegt waterstof-verbrandingsmotor
De facelift zal daar weinig aan kunnen doen. Tegelijkertijd zullen de Volkswagen Golf-verkopen ook niet door enkel een verlicht logootje worden aangetast. Aan de hand van eerder verschenen beelden lijkt het erop dat de rest van de auto er vrijwel hetzelfde uitziet. Wel zou in het interieur worden voorzien van een groter touchscreen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace