Eerste terugroepactie Ferrari GTC4Lusso al gepland
De eerste exemplaren van de Ferrari GTC4Lusso moeten nog uitgeleverd worden, maar de vierzits sportcoupé maakt nu al deel uit van een grote terugroepactie. Volgens het Amerikaanse NHTSA, dat waakt over de veiligheid van alle in de Verenigde Staten geleverde auto’s, beschikt de nieuwste Ferrari over airbags van de Japanse leverancier Takata.
Takata
De Italianen betrekken, net als vrijwel alle grote autoconcerns, de airbags van het Japanse bedrijf. Ook in de voorganger FF en de andere modellen California T, 488 GTB, 488 Spider, F12 en F12tdf. Volgens het National Highway Traffic Safety Administration is er nog geen gevaar voor de auto’s met de gewraakte Takata-airbags. De organisatie geeft aan dat het veiligheidsitem wel voor eind 2018 in de auto’s moet zijn vervangen. Daarna kan het namelijk wel als onveilig worden aangemerkt.
Terugroepactie
Ferrari mag van het NHTSA de auto’s nog wel in de Verenigde Staten verkopen, maar een terugroepactie zal volgen. Op dit moment zijn er al 17 autofabrikanten die hebben aangegeven de airbags van Takata te vervangen, waaronder Toyota, Chrysler en Volkswagen. De airbags kunnen onveilig als ze gedurende lange tijd aan een hoge luchtvochtigheid worden blootgesteld.
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?