Estate-versie maakt Renault Talisman-reeks compleet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-header-e1440581770272.jpg)
De Renault Talisman is nog niet eens live aan het grote publiek getoond, maar het leveringsprogramma is al compleet. Zie hier de Estate-variant die naast de sedan in het gamma komt. Met deze twee carrosseriestijlen betreedt Renault het felbevochten D-segment.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-4-e1440582033950.jpg)
Een sedan en een stationwagon: meer smaken komen er niet (zoals al eerder bericht, krijgt de Laguna Coupé geen opvolger). Van het duo heeft Renault ongetwijfeld de hoogste verwachtingen van de Estate. Tenminste, in Europa. Van de één miljoen hier verkochte grote middenklassers is 54 procent een stationwagon, maar wereldwijd zou de sedanversie wel eens de overhand kunnen nemen.
De Estate is net zo lang als de sedan. Hij meet van bumper tot bumper exact 4,86 meter. De breedte en hoogte reiken tot 1,87 en 1,46 meter. Binnen deze afmetingen biedt de stationwagon op de achterbank drie millimeter meer hoofdruimte dan de sedan, meer dan 25 liter aan opbergvakken en een laadlengte van 1,12 tot 2,01 meter, afhankelijk van de stand van de achterbank. In de vijfpersoonsconfiguratie biedt de Estate 572 liter aan bagagevolume. Met de achterbank weggeklapt kan er tot 1.700 liter aan spullen worden meegenomen. Daarmee biedt de Talisman een laadruimte van gemiddelde grootte.
De Talisman Estate verschijnt begin volgend jaar op de Nederlandse markt. Het leveringsprogramma zal bestaan uit vijf uitrustingsniveaus, inclusief een Initiale Paris-versie. Voor de aandrijving is keuze uit vijf motoren, te weten een 1.6 TCe-benzinemotor met 150 of 200 pk en een 1.6 dCi-diesel met 110, 130 of 160 pk. De importeur komt later met de definitieve specificaties voor de Nederlandse markt. De prijzen van de Talisman Estate zijn nog niet bekend.
https://www.youtube.com/watch?v=6-MsnlHGd7M
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-3-e1440582042637.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-2-e1440582051459.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-1-e1440582061779.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-3-e1440582042637.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-2-e1440582051459.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2FTalisman-1-e1440582061779.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had