Exclusieve BMW M4 CS krijgt exclusief prijskaartje
Je moet er wat voor over hebben om een gelimiteerde BMW M4 CS in de garage te mogen zetten. BMW vraagt namelijk voor de sportcoupé exact € 147.309,-, waarmee de ‘limited edition’ liefst 35.000 euro meer kost dan de reguliere M4 Coupé.
De oplage is beperkt, maar hoeveel exemplaren BMW uiteindelijk van de M4 CS zal bouwen, is niet bekend gemaakt. De importeur weet dat er voor ons land 20 beschikbaar zijn. De M4 CS wordt vanaf juli in een beperkte reeks geproduceerd. Het laatste exemplaar zal in 2019 het levenslicht zien.
3D-effect
Wat maakt de CS nu zo bijzonder dat je 35 mille meer betaalt dan de reguliere M4 Coupé? Laten we beginnen bij de aankleding van de sportcoupé. Je herkent de M4 CS aan de blauw gelakte remklauwen. Die zijn deels verscholen achter een nieuw setje lichtmetalen wielen, dat voor deze gelegenheid in DTM-stijl is gevormd. Op de vooras liggen 19 inch grote wielen, op de achteras zelfs 20 inch groot schoeisel. Kijken we naar het koetswerk, dan zijn de motorkap, de frontsplitser, de rand op de achterspoiler en de diffuser van koolstofvezel vervaardigd. Aan de achterzijde vallen de lichtunits met 3D-effect op, alsmede de uitlaateindstukken met een diameter van 80 mm. Voor de carrosserie heeft BMW vier kleuren geselecteerd. Naast de bekende kleuren Alpine White en Sapphire Black zijn San Marino Blue en Lime Rock Grey exclusief voor de M4 CS.
Samengeperste natuurlijke vezels
Open je de deur dan zie je alcantara en leder als bekledingsstoffen, terwijl de deurgreep is vervangen door een lus. Het lichtgewicht karakter van de M4 CS wordt verder versterkt door specifieke deurpanelen, die zijn vervaardigd van samengeperste natuurlijke vezels. Voor die 147 mille krijg je niet eens een met alcantara bekleed stuurwiel, want dat staat nog op de optielijst. De lichtgewicht sportstoelen van M GmbH met M-logo in de leuning konden er wel van af.
Plus plus
BMW’s M GmbH-afdeling heeft zich niet alleen beperkt tot het aanvinken van leuke aankledingsitems, ook motorisch is de M4 CS afwijkend van de standaard-M4. De 3,0 liter zescilinder turbomotor perst er 460 pk uit, waarmee de krachtbron nog eens 10 pk sterker is dan de M4 Coupé voorzien van het optionele Competition Package. Ook de trekkracht ligt hoger, en wel met 50 Nm. Mede dankzij die motorische upgrade sprint de 1580 kg zware M4 Coupé in 3,9 tellen van stilstand naar 100 km/h. Hij haalt 280 km/h, maar dat komt door de aanwezigheid van een elektronische begrenzer.
M2 CS
De autobouwer brengt niet alleen van de M4 een CS-uitmonstering. Later dit jaar verrijkt BMW M GmbH het leveringsprogramma van de onlangs licht opgefriste M2 van een CS-versie.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace