Extreme one-off Lamborghini kost bijna drie miljoen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FLambo-strap.jpg)
Ruim 2,7 miljoen euro, dat moet deze bijzonder unieke Lamborghini Gallardo opleveren. De auto gaat op 15 november onder de hamer tijdens de Art Automobiles-veiling van RM Sotheby’s.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_009.jpg)
Dit is niet zomaar een Gallardo waar een of andere tuner de zaag in heeft gezet. Dit is de Concept S, Luc Donckerwolke’s visie op een roadsterversie van Lamborghini’s meest verkochte model ooit. De Vlaamse ontwerper tekende voor het ontwerp van de dichte versie van de Gallardo en mocht zich in de aanloop naar de onthulling van de Spyder-variant helemaal uitleven. De auto beleefde zijn publieksdebuut in 2005 tijdens de Autosalon van Genève en diende vooral als opwarmertje voor de aanstaande topless Gallardo.
Het meest in het oog springend is de separate voorruit. Naast deze zogenaamde ‘saute-vent’ voorruiten kreeg de Concept S ook een herziene achterbumper en een kofferklep die doorloopt in de spijl tussen de stoelen. Door de grote belangstelling voor de showauto besloot Lamborghini een tweede exemplaar te bouwen, dat in tegenstelling tot het eerste wél werd voorzien van een aandrijflijn. De karakteristieke voorruit kreeg om homologatieredenen een nóg extremere stilering. Plannen voor een gelimiteerde productie van de Concept S bleken niet haalbaar, dus bleef het bij dit ene exemplaar. Zo is deze Lamborghini één van de meest exclusieve Gallardo’s ooit.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_007.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_010.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_006.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_008.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_001.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_007.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_010.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_006.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_008.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F07%2FNY15_r104_001.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had