Dit houdt de facelift van de Hyundai Ioniq in
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fhyundai-fl.jpg)
Al deze zomer voert Hyundai een facelift op de amper drie jaar oude Ioniq (afgebeeld als Electric) door. De grootste aanpassing zal de introductie van een groter accupakket voor de Ioniq Electric zijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fhyundai-fl.jpg)
Dat blijkt uit een uitgelekt document uit een Duitse Hyundai-presentatie. Op de pagina staan alle wijzigingen die de Ioniq-familie, bestaande uit de Hybrid, Plug-in Hybrid en Electric, zullen ondergaan. De focus ligt op aanpassingen van het exterieur en de aankleding. De Electric is de enige die ook een technische verandering ondergaat. De 28 kWh grote batterij zal vervangen worden door een accupakket van 38,3 kWh. De 120 pk/295 Nm sterke elektromotor wordt zonder modificaties van de huidige editie overgenomen. Door de montage van een groter accupakket neemt de actieradius van de Ioniq Electric toe. Hyundai vermeldt in de uitgelekte pagina een range van 378 km, wat bijna 100 km meer is dan de huidige versie op papier haalt.
Grille
In het document geeft Hyundai alleen aan dat de Ioniq een aangepaste grille, wieldesign, achterbumper en lichtunits krijgt. Of dat voor alle drie de modellen geldt, is nog niet bekend. Ook bij de interieurdetails die wijzigen, te weten het instrumentarium, de stoelen en middenconsole, staat niet vermeld voor welke types het op gaat. Hyundai zal de opgefriste Ioniq binnenkort presenteren. De aangepaste Hybrid en Plug-in Hybrid komen in juli op de markt. Twee maanden later arriveert de vernieuwde Electric.
Prijzen
Of de introductie van een groter accupakket een forse prijsaanpassing met zich meebrengt, is nog niet bekend.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had