Ferrari 412 keert terug
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-2.jpg)
Ares Design werkt achter de schermen hard aan een remake van de beroemde Ferrari 412. Als basis gebruikt het bedrijf de Ferrari GTC4Lusso.
Ares Design
De eerste schetsen verschenen al in februari van dit jaar. Nu geeft Ares Design – het bedrijf van voormalig Lotus-baas Danny Bahar – extra foto’s vrij, zowel van het interieur als exterieur. In het interieur valt op dat de 2+2-stoelopstelling behouden blijft. Het dashboarddesign is flink aangepast. Meer hoekig, zoals dat ook was bij de originele Ferrari 412.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-6.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fferrari-412-ares-design-4.jpg)
Atmosferische 6,3 liter V12
De prijs van de moderne Ferrari 412 zal ongeveer 700.000 euro bedragen, dat is twee keer zoveel als een standaard GTC4Lusso kost. Je krijgt dan een atmosferische 6,3 liter V12 met 690 pk en 697 Nm koppel. Genoeg vermogen voor een 0-100-tijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van 335 km/h. Het koetswerk van de 412 van Ares Design is gemaakt van koolstofvezel om het gewicht zoveel mogelijk te drukken.
Snelle luxecoupé
Ferrari introduceerde in 1972 de 365 GT4 2+2, een snelle luxecoupé met een 340 pk sterke 4,4 liter V12 voorin. In 1976 werd de auto opgevolgd door de 400, die in 1979 brandstofinjectie kreeg en als 400i verder ging. De laatste variant van de grote Ferrari ging in 1985 in de verkoop. Deze 412i had een 4,9 liter V12 met nog steeds 340 pk. De productie ervan werd in 1989 stopgezet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had