Ferrari 412 keert terug
Ares Design werkt achter de schermen hard aan een remake van de beroemde Ferrari 412. Als basis gebruikt het bedrijf de Ferrari GTC4Lusso.
Ares Design
De eerste schetsen verschenen al in februari van dit jaar. Nu geeft Ares Design – het bedrijf van voormalig Lotus-baas Danny Bahar – extra foto’s vrij, zowel van het interieur als exterieur. In het interieur valt op dat de 2+2-stoelopstelling behouden blijft. Het dashboarddesign is flink aangepast. Meer hoekig, zoals dat ook was bij de originele Ferrari 412.
Atmosferische 6,3 liter V12
De prijs van de moderne Ferrari 412 zal ongeveer 700.000 euro bedragen, dat is twee keer zoveel als een standaard GTC4Lusso kost. Je krijgt dan een atmosferische 6,3 liter V12 met 690 pk en 697 Nm koppel. Genoeg vermogen voor een 0-100-tijd van 3,4 seconden en een topsnelheid van 335 km/h. Het koetswerk van de 412 van Ares Design is gemaakt van koolstofvezel om het gewicht zoveel mogelijk te drukken.
Snelle luxecoupé
Ferrari introduceerde in 1972 de 365 GT4 2+2, een snelle luxecoupé met een 340 pk sterke 4,4 liter V12 voorin. In 1976 werd de auto opgevolgd door de 400, die in 1979 brandstofinjectie kreeg en als 400i verder ging. De laatste variant van de grote Ferrari ging in 1985 in de verkoop. Deze 412i had een 4,9 liter V12 met nog steeds 340 pk. De productie ervan werd in 1989 stopgezet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Autorijden duur? Tijdens je vakantie ben je veel minder kwijt
-
Bij dit type tankstation is benzine tot 10 procent goedkoper
-
Oeps, beelden gelekt! Is dit de nieuwe Kia EV5 GT?
-
Dit kost de Skoda Superb in Nederland, die ineens grotere actieradius heeft
-
In deze spotgoedkope ‘Mercedes G-klasse’ kun je met tien vrienden op pad
-
Nieuwe Citroën ë-C3 AirCross: budget-EV met plek voor zeven
-
Lewis Hamilton maakt zich door deze video ineens erg geliefd
-
De Toyota GR Yaris kost bijna een ton! En bedankt, Belastingdienst
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
-
ANWB: ‘Steeds minder Nederlanders overwegen elektrische auto’
-
Oef! Wereldwijde Polestar-verkopen kelderen met 40 procent
-
Waarom we straks misschien weer 130 km/h mogen op de snelweg