Ferrari FF-opvolger gaat door het leven als GTC4Lusso
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2F82cyhgzbzkxj.jpg)
Het namenbeleid van Ferrari is onnavolgbaar. Er lijkt werkelijk geen lijn in te zitten, want de flink gefacelifte FF heet voortaan GTC4Lusso (aan elkaar inderdaad).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fkgiydd6bq8a7.jpg)
De Ferrari FF heeft vierwielaandrijving en biedt plek aan vier personen, vandaar de naam ‘Ferrari Four’. De GTC4Lusso heeft ook vierwielaandrijving en biedt eveneens plek aan vier personen, maar wordt nu opeens genoemd naar de Ferrari 330 GTC, 330 GT en 250 GT Berlinetta Lusso.
Aan de beademing heeft Ferrari de GTC4Lusso niet gelegd. De opgewaardeerde California T en 488 GTB kregen allebei een twinturbomotor, omdat ook het merk uit Maranello niet ontkomt aan downsizing en milieueisen, maar de GTC4Lusso heeft nog gewoon een atmosferische V12.
De 6,2 liter grote twaalfcilinder levert alleen geen 660 pk en 683 Nm meer, maar 690 pk en 697 Nm. De uit de kluiten gewassen Ferrari gaat daarmee in 3,4 seconden van stilstand naar 100 km/h (was 3,7 seconden) en haalt een topsnelheid van 335 km/h (ongewijzigd).
Nieuw aan de vierwielaangedreven GTC4Lusso is zijn achterwielsturing, zoals de F12tdf dat ook heeft. Daarbij is het interieur helemaal hertekend. De Ferrari heeft nu een groot HD-multimediascherm in de middenconsole en een zogenoemde Dual Cockpit, zodat ook de persoon op de bijrijdersstoel allerlei informatie kan bekijken op een langwerpig scherm boven het dashboardkastje.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2F82cyhgzbzkxj.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Flyuymjgbawad.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fs8fym92bprbz.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Ffjryyegbalso.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2F7cgyau4b05h3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fnatypfgbg63n.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2F82cyhgzbzkxj.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Flyuymjgbawad.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fs8fym92bprbz.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Ffjryyegbalso.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2F7cgyau4b05h3.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F02%2Fnatypfgbg63n.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had