Autovisie
Autovisie Nieuws 21 feb 2022
Leestijd: 2 minuten

Ferrari Purosangue bijna vol in beeld!

Pas eind dit jaar trekt Ferrari het doek van de langverwachte Super SUV, maar dit is hem. Dit is de Purosangue. Hij is gefotografeerd in de fabriek te Maranello, waar spoedig de bouw van de SSUV van start gaan. Ferrari Purosangue

Bij Ferrari is men klaar voor de productiestart. De bouw van de GTC4Lusso is reeds gestaakt, zodat de productieplaatsen al door de preproductie-auto’s zijn ingenomen. De klantenauto’s gaan binnenkort van de band rollen, al vervaardigt Ferrari eerst de demonstratie- en showroomauto’s voor de dealers. Wie denkt dat de klantenauto’s nog niet in productie kunnen gaan, tal van geïnteresseerden hebben reeds aangegeven de SSUV te kopen, ongeacht hoe de auto eruit ziet, hoe hij aangekleed is, hoe hij aangedreven wordt. Het aantal orders dat de dealers momenteel al in bezit hebben, is voldoende voor een fikse wachttijd. Wie nu besteld, zou weleens pas in 2024 aan de beurt kunnen zijn.

Ferrari gaat volume opkrikken, maar niet tot Porsche-niveau

Is dit hoe de Ferrari Purosangue eruit komt te zien?

Ferrari Purosangue wordt echte SUV, maar anders dan de rest

Karakteristiek paardje

En dat alles dus zonder dat een van de klanten weet hoe de auto eruit ziet. Dit is hem dus. Hij heeft een front in lijn met dat van de SF90 Stradale en 296 GTB. Onder de lijn van de dubbele lichtunits bevindt zich de grote grille waarop het karakteristieke paardje is aangebracht. De auto telt vijf deuren, wat een bijzonderheid voor een Ferrari is. Nooit eerder bouwde Ferrari een model met vijf deuren, want de vierdeurs Pinin kwam niet verder dan het conceptstadium. Alle vierzitters beschikken tot op heden over twee portieren.

Ferrari Pinin

V6, V8, V12

Verdere details over de Ferrari Purosangue zijn er niet. De fabrikant houdt de kaken stijf op elkaar. Verhalen over de verschillende aandrijflijnen zijn puur op speculatie gebaseerd. De Italianen komen later dit jaar met alle informatie. Of dat nu een dubbelgeblazen V6, een V8 of geëlektrificeerde V12 wordt, Ferrari weet het juiste antwoord.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.