Fiat Panda en Tipo RED hoeven niet rood te zijn
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FTIPORED11.jpg)
Fiat onthulde eind vorig jaar de eerste rode elektrische Fiat 500e. Ook de Tipo en Panda worden nu rood.
Tuurlijk, je kon die auto’s in het verleden al eens met een rode tint bestellen. Nieuw is het feit dat de Tipo en Panda ook de RED-behandeling krijgen. Het is een uitbreiding van de samenwerking tussen Fiat en de liefdadigheidsorganisatie RED, dat geld ophaalt voor onder andere de bestrijding van HIV/Aids in Afrikaanse landen. De 500 RED die de fabrikant eind vorig jaar onthulde, moet ook helpen om andere pandemieën te bestrijden.
Euro’s voor elke auto
De Panda en Tipo gaan de 500 nu helpen dat te doen. Voor elke auto die Fiat verkoopt, doneert het een bedrag aan de organisatie.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FTIPORED2.jpg)
Fiat levert de Tipo RED enkel als Cross, maar dan met RED-logo’s op de B-stijlen en de rode spiegelkappen. Wil je wel een RED-Tipo, maar geen rode Tipo, dan kun je ook de tinten Colosseo Grey, Gelato White en Cinema Black als exterieurkleur bestellen. De spiegelkappen blijven echter altijd rood. Dat geldt ook voor de stiksels in het interieur. De vloermatten herinneren je ook aan je goede daad.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FPANDARED8.jpg)
Tipo Cross
Motorisch verandert er niets aan de Tipo. Hier in Nederland levert de importeur ‘m enkel nog met een 1,0-liter driecilinder, goed voor 100 pk. Prijzen voor de Cross beginnen bij 25.993 euro, maar het is nog niet bekend of en voor hoeveel geld de importeur deze RED-versie aanbiedt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FPANDARED2.jpg)
Hetzelfde geldt voor de Panda RED. Wat aandrijflijn betreft kiest Fiat voor de Hybrid-versie, waarin een driecilinder samenwerkt met een 48 volt-systeem om brandstof en CO2-emissies te besparen. De Panda 1.0 Hybrid City Cross begint in Nederland bij 16.414 euro.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FTIPORED13.jpg)
Brief van Bono
Overigens blijft het daar voor deze RED-versies niet helemaal bij. Wie de auto’s in deze uitvoering koopt, krijgt een heus welkomstpakket van Mopar. Daar zit een brief van RED-oprichter Bono, een dispenser met desinfectiemiddel en een speciale sleutelhoes in.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FPANDARED3.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had