Fisker Emotion toont achterzijde
Voor het debuut van de Fisker Emotion moeten we geduld hebben tot eind 2017. Dat weerhoudt het merk er niet van om ons alweer lekker te maken voor de nieuwe elektrische auto.
Technologie
De Fisker Emotion wordt een volledig elektrische sedan met een range van meer dan 600 kilometer. Henrik Fisker, de grote baas van het bedrijf, belooft dan ook dat de auto over compleet nieuwe accutechnologie beschikt, die dat mogelijk moet maken. Het moet geen betaalbaar alternatief voor een Tesla Model S worden, maar juist een zeer exclusieve elektrische auto. Naast bijzondere accu’s gebruikt Fisker namelijk ook veel – kostbare – lichtgewicht materialen, waaronder koolstofvezel. De accu’s worden zo laag mogelijk geplaatst, wat het zwaartepunt ten goede komt.
Design
Fisker, die eerder de Aston Martin DB9, de BMW Z8 en natuurlijk de Fisker Karma tekende, geeft de Emotion duidelijk twee gezichten mee. Zo agressief als de neus is, zo beschaafd is hij van achteren. Hier geen grote openingen, geen wilde lijnen, maar vooral een heel clean vormgegeven achterkant. De achterverlichting belooft ook heel herkenbaar te worden. En profil doet de Fisker Emotion duidelijk denken aan de Model S, maar dat heeft er ook mee te maken dat Fisker het design zo aerodynamisch mogelijk wilde maken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?