Ford Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid in 2020
Ford komt in 2020 met 48-volt mild-hybrid modellen van de Ford Focus en Ford Fiesta. Hoe de modellen gaan heten? Hier het antwoord: Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid.
Het concept
Cijfers van de EcoBoost Hybrid-aandrijflijnen kan Ford nog niet melden, wel maakt de autobouwer bekend voor welk concept er gekozen is. Ford rust de Fiesta EcoBoost Hybrid en Focus EcoBoost Hybrid uit met een geïntegreerde startmotor/generator met riemaandrijving (BISG: Belt-Driven Integrated Starter/Generator). Deze BISG vervangt de standaard dynamo en maakt regeneratie en opslag van energie mogelijk die gewoonlijk verloren gaat bij het remmen en in vrijloop uitrollen. Die energie wordt gebruikt om een luchtgekoelde 48-volt lithium-ionaccu op te laden.
De voordelen
De in de 1.0-liter EcoBoost driepitter geïntegreerde BISG fungeert ook als motor die de opgeslagen energie gebruikt voor meer koppel tijdens normaal rijden en accelereren, en die de elektrische hulpapparatuur van de auto aandrijft. Volgens Ford moet dat alles resulteren in vlottere acceleraties en een lager brandstofverbruik.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace