Geen 208 GTi, maar wel een Peugeot 208 R2
Dit is waarschijnlijk de meest sportieve Peugeot 208 die je ooit gaat zien. Nu Peugeot heeft aangegeven met een elektrisch alternatief te komen voor de 208 GTi is deze nieuwe 208 R2 vooralsnog de snelste 208 met conventionele verbrandingsmotor.
Driecilinder
Peugeot Sport stoomt de nieuwe 208 R2 klaar voor het rallykampioenschap. Bijzonder is dat de rallyauto is voorzien van een 1,2-liter PureTech-driecilinder benzinemotor met turbo. Over het vermogen doet Peugeot geen uitspraken, behalve dan dat de aandrijflijn is voorzien van een grotere turbo, een speciaal autosport-ECU en een nieuwe transmissie.
FIA RC2-regels
De auto voldoet aan alle FIA RC2-regels. De ontwikkeling van de 208 R2 loopt al sinds de zomer van 2018. Peugeot stuurt nu voor het eerst foto’s de wereld in. Peugeot heeft grote verwachtingen van de nieuwe 208 R2. Van de vorige generatie zijn meer dan 450 exemplaren gebouwd. Peugeot stelt zich ten doel om de snelste auto in de R2-rallyklasse te ontwikkelen. De eerste auto’s worden nog voor de start van het 2020-seizoen geleverd aan klanten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze kleine Fiat Cinquecento is ultieme rally-occasion
-
Unieke Groep B Mazda RX-7 rallyauto kan nu van jou zijn
-
We deden ongetraind mee aan een rally: de race
-
We deden ongetraind mee aan een rally: de voorbereiding
-
Nieuwe Audi S3 vs. Audi Sport Quattro: 300+ pk, 4WD en bloedsnel
-
Lancia Ypsilon HF als nieuwe hot hatch én terugkeer naar rallysport
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?