Geen Drift Mode voor vernieuwde Mercedes-AMG S 63
Wanneer Mercedes volgende maand de vernieuwde S-Klasse voorstelt, zal ook AMG wijzigingen aan zijn limousinevarianten doorvoeren. Zo krijgt de S 63 de vierwielaangedreven 4.0 V8-aandrijflijn uit de E 63 S, maar zonder de inmiddels bejubelde driftmodus.
Een driftmodus op de S 63, dat vindt AMG’s topman Tobias Moers niet bij een limousine als de S 63 passen. “Maar op de S 63 Coupé vind ik het een ander verhaal. Mogelijk zullen we daarop wel de Drift Mode aanbieden.” Moers kijkt ook naar andere modellen om het op toe te passen, zoals SUV’s. Op de GLC 63 komt de Drift Mode, zo geeft Moers aan. Voor andere modellen is er nog geen besluit over genomen.
Ontkoppeld
De E 63 is de eerste Mercedes-AMG met een dergelijke voorziening. Om de functie mogelijk te maken, moest het vierwielaandrijvingssysteem van de E-Klasse herzien worden. Wanneer de driftmodus ingeschakeld wordt, wat alleen stilstaand mogelijk is, wordt de aandrijflijn naar de voorste wielen ontkoppeld, waardoor al het vermogen naar de achterwielen gaat. De E 63 komt binnenkort op de markt. Ook BMW zal een dergelijke functie op zijn M5 introduceren.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze 5 hot hatch-occasions zijn nu verrassend goed te betalen
-
Zo schakel je in een Tesla als het scherm breekt
-
Volkswagen die zelfs Duitsers niet kennen | Sjoerds Weetjes 427
-
100.000 LPG-rijders komen goed weg: korting wegenbelasting blijft
-
Kan het nóg extremer? Porsche levert 911 GT3 RS nu ook zo
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?