Geen hybridetechniek voor gefacelifte Alfa Romeo Giulia en Stelvio
Het echte modellenoffensief van Alfa Romeo moet nog komen. Om de Giulia en Stelvio tot die tijd een beetje up to date te houden, voert Alfa Romeo een uitgebreide facelift door. Althans, uitgebreid …
De Alfa Romeo Giulia en Stelvio zijn respectievelijk zeven en zes jaar oud en hebben nogal wat aanpassingen nodig om weer bij de tijd te komen. Alfa heeft zijn best gedaan. Beide auto’s hebben nieuwe koplampen, met daarin adaptieve matrix-led-techniek en een setje dynamische richtingaanwijzers. De vorm van de dagrijverlichting is aangepast, zodat het ‘gezicht’ van de Giulia en Stelvio wat meer in lijn komt met dat van de nieuwe Tonale.
Is de Alfa Romeo-grille ook gewijzigd?
Volgens Alfa Romeo is er ook iets aan de grille veranderd, de Scudetto, maar wij zien de verschillen niet, om eerlijk te zijn. Aan de achterkant zijn de wijzigingen wel meteen duidelijk. De Alfa Romeo Giulia heeft achterlichten met donker ‘rookglas’ ervoor. Op de Stelvio is het transparante kunststof juist helder.
Digitaler interieur voor Alfa Romeo Giulia en Stelvio
In beide Alfa’s is het interieur digitaler geworden. Als bestuurder kijk je nu eindelijk uit over een digitale cockpit en heb je aan de rechterkant een 12,3-inch infotainmentscherm tot je beschikking. Dat de onderhoudsgeschiedenis van de Giulia en Stelvio nu wordt bijgehouden in de blockchain als een NFT (net als bij de Tonale) voelt wat gimmicky.
Simpeler leveringsprogramma met twee uitvoeringen
Om het leveringsprogramma beter op dat van de Tonale te laten aansluiten, heeft Alfa Romeo er de bezem door gehaald. Er zijn nu twee versies van de Giulia en Stelvio: de Super en de Ti. Al kun je ze uitbreiden met optionele pakketten. Voor de Super is het Sprint-pakket beschikbaar. De Ti kun je nog sportiever laten ogen door het Veloce-pakket aan te vinken.
Helemaal niks meer te kiezen op motorgebied
Op het gebied van motoren is er niks meer te kiezen. Het is 2,0-liter benzinemotor met 280 pk of niks. En dat betekent dat de 200 pk sterke variant is gesneuveld. Ook is er in geen velden of wegen hybridetechniek te bekennen, zoals die wél in de Alfa Romeo Tonale zit. Begrijpelijk, de investering zal voor de fabrikant te hoog zijn. Maar het vermindert ook de toch al kleine kans op succes voor de Giulia en Stelvio in Nederland.
Lees ook:
Ook interessant
-
Ultieme Alfa Romeo voor liefhebbers heeft één groot nadeel
-
Te koop: de meest charmante camper aller tijden is een Alfa Romeo
-
Deze elektrische auto wil je wel hebben: Alfa Romeo Junior Veloce
-
Alfa Romeo Junior wordt de sterkste van zijn soort als Veloce
-
Voor minder dan 5.000 euro heb je deze stijlvolle Italiaanse occasion
-
Hè hè, Alfa Romeo denkt eindelijk aan mensen met dwangneurose!
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten