Gefacelifte Mercedes-Benz SLK heet voortaan SLC
Mercedes-Benz gaat verder met zijn verwarrende ‘nieuwe namen’-offensief. De SLK gaat vanaf volgend jaar SLC heten en krijgt tegelijkertijd een technische en optische update.
Waarom heet de bijgepunte SLK straks SLC? Heeft dat te maken met het feit dat de ‘Sport Leicht’ met het dak dicht ook een coupé is? Nee, de C in de naam geeft de positie van de auto aan in het modellengamma van Mercedes-Benz. Bijvoorbeeld: de GLS (de oude GL) valt in de categorie van de S-Klasse, de GLE (de oude ML) in de categorie van de E-Klasse en de GLC (de oude GLK) in de categorie van de C-Klasse. Net als de SLC dus.
Hoe dan ook, de SLC krijgt een ander front en een iets gewijzigde achterzijde. In het interieur gebruikt Mercedes-Benz betere materialen en monteert de fabrikant een nieuw stuurwiel en een anders getekende klokkenwinkel.
“De SLC 300 en SLC 250d zijn bij de introductie niet in Nederland beschikbaar”
Bij de introductie van de SLC begin volgend jaar krijgen we in Nederland alleen de SLC 180 (156 pk uit een 1,6 liter viercilinder), de SLC 200 (184 pk uit een 2,0 liter viercilinder) en de AMG SLC 43. Die laatste is minder krachtig dat de uitgaande SLK 55 AMG (met een 420 pk sterke V8) en ook iets langzamer. De 367 pk’s uit de nieuwe 3,0 liter V6 biturbo stuwen de SLC 43 in 4,7 seconden van stilstand naar 100 km/h (4,6 seconden voor de SLK 55 AMG) en geven hem een top van 250 km/h.
Wat de SLC gaat kosten, maakt Mercedes-Benz in januari bekend. Wel weten we dat de SLC 300 en SLC 250d bij de introductie van de vernieuwde roadster niet in Nederland beschikbaar zijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Definitief: importheffingen op Chinese elektrische auto’s worden snel ingevoerd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Zien: Xiaomi SU7 Ultra rijdt indrukwekkende tijd op Nürburgring
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Volkswagen sluit fabrieken én vraagt loonoffer: ’Steek in hart arbeiders’
-
Waarom de Lamborghini Temerario een plug-in hybride is die je wél wil hebben
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit kost de vierwielaangedreven Jeep Avenger 4Xe in Nederland
-
5 budgettips voor het kiezen van je eerste auto