Gefacelifte Suzuki S-Cross wordt goedkoper
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Suzuki-S-Cross-Autovisie.nl_.jpg)
De Suzuki S-Cross heeft niet alleen een nieuw uiterlijk gekregen, hij wordt voortaan ook geleverd met twee verschillende turbomotoren. En die turbomotoren brengen een vriendelijkere prijs met zich mee.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F08%2F1-Suzuki-S-Cross-Autovisie.nl_.jpg)
Driecilinder
Voorheen was de Suzuki S-Cross alleen leverbaar met een atmosferische 1,6 liter viercilinder. Nu komt hij er met twee motoren. De eerste is een 1,0 liter driecilinder turbomotor met 112 pk en 170 Nm. Hij levert weliswaar acht pk minder dan de 1,6 liter, het koppel is wel 14 Nm hoger dan voorheen. Belangrijker is de CO2-uitstoot. Die daalde van 124 gram naar 113 gram per kilometer. Dat scheelt weer in de BPM. Daarnaast wordt hij leverbaar met een 1,4 liter viercilinder turbomotor met 140 pk en 220 Nm. Die auto heeft een CO2-uitstoot van 120 gram per kilometer.
Prijzen
De prijzen beginnen lager dan voorheen. Zo is de auto er nu vanaf 20.999 euro. Voorheen was dit 23.799 euro, maar dan kreeg je ook meteen de luxere ‘Exclusive’-uitvoering. Die kost nu 23.499 euro. De ‘High Executive’ is er vanaf 25.999 euro, voorheen moest die versie 27.199 euro kosten. De prijzen van de 1,4 liter turboversie beginnen bij 24.999 euro voor de ‘Exclusieve’ en 27.499 euro voor de ‘High Executive’. De topversie is de ‘High Executive AllGrip’, die beschikt over vierwielaandrijving. Die Suzuki S-Cross kost je minimaal 30.499 euro. Bij alle ‘Exclusive’ en ‘High Executive’-varianten is bovendien een automaat leverbaar tegen een meerprijs van 2.000 euro.
Elke uitvoering is standaard voorzien van bluetooth, airconditioning en cruise control. De High Executive is daarnaast voorzien van lederen bekleding, een panoramadak, een navigatiesysteem, adaptieve cruise control en parkeersensoren rondom. In september staat hij in de showroom.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had