Ongepland maar niet ongewenst: BMW M3 CS nu al hier
Het is men in München opnieuw niet gelukt om een nog te onthullen model geheim te houden. Vandaag kunnen we al kennismaken met de aankomende BMW M3 CS.
Dat is zeker niet de eerste keer. Vrijwel altijd als BMW voornemens is om een nieuw model te presenteren, staan alle foto’s een paar dagen eerder al op het wereldwijde web. Zo ook in het geval van de nieuwe M3 CS. Op Bimmerpost kun je het model uitgebreid aanschouwen.
Striping
Heel veel schokkends zien we daar overigens niet. Voor wie onlangs al kennismaakte met de M4 CSL, zijn de extra designelementen op deze M3 CS niet geheel onverwacht. Opvallend is uiteraard de striping op het in dit geval groene monster, alsmede de agressiever ogende grille, splitter en diffuser.
Binnenin de M3 CS vinden we een hoop carbon, CS-badges en koolstofvezel. In tegenstelling tot de (inmiddels al uit productie genomen) M5 CS heeft deze extreme Dreier ‘gewoon’ een achterbank waar drie mensen kunnen plaatsnemen. De M5 CS had twee kuipstoelen op de tweede zitrij.
Vermogen BMW M3 CS
Deze M3 CS is straks, als-ie officieel wordt onthuld, de meest krachtige M3 van het stel. De supersedan is er nu als 480 pk sterke ‘reguliere’ variant, of als 510 pk sterke Competition. Hoe sterk deze CS-versie wordt, is nog niet bekend. Volgt BMW het CS-recept, dan verwachten we dat het vermogen van de zescilinder op zo’n 520 pk neerkomt. Dan zijn de vermogensverschillen namelijk identiek met de vorige generatie M3.
Dan kunnen we ook alvast gaan gissen over de opzet van de M3 CS. Omdat de M4 CSL er enkel als achterwielaandrijver is, is de kans groot dat deze M3 CS met vierwielaandrijving en dus xDrive op het toneel verschijnt. BMW wil de twee modellen immers hun eigen podium geven.
Lichter
En zoals het een M3 CS betaamt, is-ie ook wat lichter dan de reeds genoemde versies. Denk aan een reductie van zo’n 10 kilogram. Ook dat zijn cijfers die we kennen van de vorige generatie.
Hoe het allemaal precies zit, horen we binnenkort. Eind januari, tijdens de 24 Uur van Daytona, trekt BMW het doek van de M3 CS.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
Autogrootmacht Stellantis ontslaat topman Carlos Tavares
-
Zoveel nieuwe kentekens worden er per dag geregistreerd
-
Autoverkopen 2024 – Elektrische auto’s nu 40 procent marktaandeel
-
Gelekt! Nieuwe Jaguar heeft grille aan achterkant
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Bij Mercedes heeft de schijfrem zijn langste tijd gehad
-
Betaalbare Skoda-occasion heeft trekjes van een Rolls-Royce