Gulf-editie Lotus Evora 400 is geen Gulf-editie
Een oproep van Lotus Exclusive om via internet aan te geven wat de meest memorabele kleurstelling op een racewagen ooit is, heeft geresulteerd in een speciale editie van de Lotus Evora 400. De Engelse sportwagenbouwer kopieert het kleurenschema op zijn sportcoupé. Het gaat om de blauwe en oranje tinten van de beroemde Gulf-racewagens uit verleden en heden. Echter, het is geen echte Gulf.
Lotus spreekt niet van de beroemde ‘Gulf-kleurstelling’ omdat de kleuren niet identiek aan die van ‘Gulf’ zijn. De Engelsen hebben het patroon van die legendarische kleurstelling ook niet één-op-één gekopieerd. De fabrikant kiest ervoor om de koets blauw te spuiten en de oranje striping aan de linkerzijde van de carrosserie aan te brengen. Naast de oranje baan over de carrosserie loopt nog een witte streep.
Tien maal
De speciale uitvoering van Lotus’ nieuwste sportcoupé komt er ter ere van de vijftigste verjaardag van de Lotus-fabriek en het hoofdkantoor in Hethel. De oplage is beperkt tot tien exemplaren. Voor de productie is Lotus Exclusive verantwoordelijk. Met de lancering van de limited edition wil de afdelingaantonen dat de aankleding van een Lotus-model geheel gepersonaliseerd kan worden. Zo beschikt de Lotus Evora 400 ook nog over zwarte lichtmetalen wielen, rode remklauwen en zwart lederen bekleding met oranje stiksels.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8
-
Waarom de meest vervuilende diesels wél milieuzones in mogen