Onder de hamer: Ferrari 599 GTB met handbak
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
Een Ferrari 599 GTB Fiorano koop je tegenwoordig voor onder de twee ton. Wil je er echter eentje met een handbak, dan moet je een stuk dieper in de portemonnee graaien. Want deze schakel-599 – die eind november bij RM Sotheby’s onder de hamer gaat – moet tussen de 275.000 en 325.000 euro opleveren.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5992.jpg)
Waarom? Omdat Ferrari niet meer dan dertig handgeschakelde 599’s heeft gebouwd, de markt voor dit soort auto’s een gekkenhuis is geworden en puristen graag een h-patroon met een pook op de middentunnel zien. Niet dat de ‘purist’ die deze 599 koopt er ooit mee gaat boenderen natuurlijk, want dit investeringsobject verdwijnt gewoon in een garage.
LEES OOK: FERRARI WORDT ZEVENTIG, STROOIT MET SPECIAL EDITIONS
En daar komt ‘ie waarschijnlijk ook uit, want de teller van deze in Grigio Silverstone gespoten Ferrari geeft weinig meer dan 1000 kilometer aan. Toch jammer, want de combinatie van een 620 pk sterke atmosferische V12 en een handgeschakelde zesbak lijkt ons vrij onweerstaanbaar. Iets wat Ferrari sinds kort niet met ons eens is.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5995.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5995.jpg)
Het merk kondigde recent aan te stoppen met de handbak. “Er is geen handgeschakelde transmissie die de prestaties van een automaat met dubbele koppeling kan evenaren”, zei Ferrari-oppertechnicus Michael Hugo Leiter. “Daarom hebben we besloten om verder te gaan met die technologie.” De laatste Ferrari die besteld kon worden met een pook was de California.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5991.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5991.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F10%2F5994.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had