Hè hè, Alfa Romeo denkt eindelijk aan mensen met dwangneurose!
![Alfa Romeo](https://img.autovisie.nl/images/jLssHvxicjq0nHrGURPAsRoJZKY=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Falfa_romeo_156_37.jpeg)
Schrijver dezes zou nooit een Alfa Romeo kunnen kopen. Waarom niet? Omdat één element van het Alfa-design bij ondergetekende allerlei dwangneurotische bellen laat afgaan. Een kentekenplaat hoort in het midden te zitten. Punt!
En daar is Alfa Romeo het eindelijk mee eens. Toekomstige modellen van het Italiaanse merk zullen het kenteken niet meer aan de linkerkant hebben (voor de kijkers rechts), maar keurig op de middenlijn. Al heeft dat besluit niks te maken met de voorkeur van licht dwangmatige autojournalisten.
Voetgangersveiligheid
“We kunnen de kentekenplaat niet meer aan de zijkant plaatsen, vanwege de homologatieregels voor voetgangersveiligheid”, zegt Alfa Romeo-ontwerper Alejandro Mesonero-Romanos. “Ik ben daar blij mee, overigens. Ik ben een van die mensen die van symmetrie houdt.”
Alfa Romeo 156
De uit het lood geplaatste nummerplaat is sinds 1997, toen de succesvolle 156 op de markt kwam, een kenmerk van Alfa Romeo’s. Door het kenteken uit de weg te schuiven, kan de Scudetto-grille doorlopen in de voorbumper. De nieuwe Junior is de eerste Alfa die het niet meer heeft.
![Alfa Romeo](https://img.autovisie.nl/images/EnEvw1MVhF66ZlV1ByCAd5DVk98=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F05%2Falfa_romeo_junior_elettrica_veloce_32_064b04bf06a704f0.jpg)
Volgens Mesonero-Romanos krijgen de opvolgers van de Giulia en Stelvio eenzelfde soort grille als de elektrische versie van de Junior, met een 3D-voorstelling van het Alfa-logo erin. Op toekomstige EV’s zal de Scudetto weinig meer zijn dan een grafische voorstelling, zonder koelfunctie, zegt hij.
Nieuwe Stelvio in 2025
Alfa heeft bevestigd dat de nieuwe Stelvio in 2025 debuteert, gevolgd door de Giulia een jaar later. Die laatste krijgt een uitgesproken coupé-achtig uiterlijk. Beide zullen gebruikmaken van het STLA Large-platform van Stellantis en volledig elektrisch zijn.
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
Lees ook:
Ook interessant
-
Alfa Romeo Junior wordt de sterkste van zijn soort als Veloce
-
Voor minder dan 5.000 euro heb je deze stijlvolle Italiaanse occasion
-
Dit kost de goedkoopste Alfa Romeo, de Junior, in Nederland
-
Ezel stoot zich geen twee keer aan zelfde steen. Alfa Romeo wel!
-
Ronduit bizar! Alfa Romeo Milano krijgt plotseling andere naam
-
Deze Junior (Milano) wordt de moneymaker van Alfa Romeo
-
Deze heerlijke Italiaan is nu een betaalbare occasion
-
Zou het Pininfarina Classiche-certificaat ook voor deze auto gelden?
-
Koopwijzer: Jaguar F-type – prijzen, problemen en uitvoeringen
-
Dit is de extreem zeldzame auto van Oranje-speler Memphis Depay
-
Mini Rolls-Royce van spotgoedkope EV: de Fiat Topolino cabrio
-
Chinese Tesla Cybertruck met 1.089 pk komt naar Nederland