Heldenrit: Ferrari-coureur Gerhard Berger wint Estoril in 1989
Het circuit van Estoril, 1989. Gerhard Berger rijdt zijn Ferrari F640 naar de winst, met achter hem een van de best klinkende Formule 1-motoren ooit: de 670 pk sterke 3,5 liter Tipo 035/5 V12. De F640 was de eerste F1-auto met een semi-automatische versnellingsbak en bleek niet alleen snel, maar ook ontzettend onbetrouwbaar. Als ‘ie echter finishte (in slechts negen van de zestien races), dan was het op een podiumplaats. Kijk hoe Berger zijn Ferrari bij het nekval pakt en hem met veel misbaar naar het zwartwit geblokt worstelt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?