Hoe groot is het Max Verstappen-gevoel in deze Honda e?
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F01%2FOld-skool-honda-touring-1.jpg)
Is-ie cool of is-ie cool, deze uitgebouwde en bestickerde Honda e? Het Engelse Old School Engineering is verantwoordelijk voor de creatie. De liefhebbers van het bedrijf hebben de elektrisch aangedreven Honda e een rally-pak aangemeten.
Old School Engineering is gevestigd in Engeland, in Treorchy ten noodwesten van Cardiff om wat preciezer te zijn. Het bedrijf legt zich toe op onder andere de restauratie van klassiekers. Het portfolio toont foto’s van onder andere opgeknapte Jaguars en Mini’s, alsmede opnieuw opgebouwde MG Metro in rallytrim en een Lancia Stratos.
Dit bericht op Instagram bekijken
Touringcar-racer
De nieuwste creatie van de onderneming is Honda e. Deze keer werd niet gekozen voor een restauratie, maar voor een make-over van de elektro-auto. De heren hebben hun fantasie de vrije loop laten gaan. Het resultaat is een extra dikke versie. Ter inspiratie nam het bedrijf de Touringcar-racewagens voor ogen en gaf de Honda e een uitgebouwd koetswerk. Voor het creëren van de extra brede wielschermen gebruikte Old School Engineering carbon fibre. Door de toegenomen breedte werden ook bredere wielen gemonteerd, die overigens afgewerkt zijn met een nieuw setje velgen. Old School Engineering hing de carrosserie lager boven het asfalt, door de wielophanging in te korten en stijver te maken.
Achterwielaandrijver
De Engelsen claimen dat de achterwielaangedreven Honda e meer mechanische grip kent dus over meer tractie in bochten beschikt. Let wel, aan de elektromotor is niets veranderd. Het is echter niet duidelijk of de heren de 100 kW of 113 kW sterke elektroversie hebben gekozen. Ongeacht de motor moet de hatchback in een seconde of acht tot negen van stilstand op 100 km/h zitten. De topsnelheid van een fabrieksorigineel exemplaar bedraagt 145 km/h, begrensd. https://www.autovisie.nl/video/de-ideale-stadsauto-honda-e-2020-video/
Formule 1-livery
Als finishing touch kreeg de olijke vijfdeurs hatchback een speciale livery. De aankleding van het plaatwerk doet denken aan de Formule 1-auto van Max Verstappen. De Red Bull Honda e ontstond in enkele maanden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had