Waarom Honda twee keer dezelfde elektrische HR-V op de markt brengt
Honda brengt twee elektrische versies van de HR-V op de markt. De modellen dragen de codenaam: e-NS1 en e-NP1.
Een maand geleden liet Autovisie de toekomstplannen van Honda zien. Een belangrijk model voor de toekomst van het merk is de conceptcar genaamd e:Ny1, een model dat vrijwel identiek is aan de auto die de Japanners nu tonen.
510 kilometer actieradius
Veel specificaties van de elektrische Honda HR-V, de e-NS1 en e-NP1, laat de fabrikant nog niet weten. Wel is bekend dat beide auto’s een actieradius van 510 kilometer hebben, al is dit niet gemeten volgens de WLTP-richtlijnen.
Waarom twee keer dezelfde Honda HR-V?
Zet je de twee auto’s naast elkaar, dan zie je niet tot nauwelijks verschil. Waarom lanceert Honda de auto’s dan toch als twee modellen? Honda werkt in China met verschillende bedrijven samen. Zo heeft het met DongFeng Motor Group het bedrijf ‘Dongfeng Honda’ en met GAC Group ‘GAC Honda’. De elektrische HR-V wordt bij beide fabrikanten verkocht en krijgt dus een andere naam.
De Dongfeng Honda draagt de naam e-NS1 en de GAC Honda heeft e-NP1 op de achterklep staan. Wat niet meer op de achterklep staat is het welbekend H-embleem. ‘Honda’ wordt op de nieuwe e:N-serie van het merk uitgeschreven onder de doorlopende achterlichtunit.
Nu nog alleen in China
Beide auto’s komen in eerste instantie naar de Chinese markt, maar het merk belooft in 2023 naar Europa te komen met een elektrische versie van de Honda HR-V.
De e:NS1 en e:NP1 zijn het startshot van de nieuwe e:N-serie van Honda. Tegen 2027 wil het merk 10 nieuwe elektrische modellen aan de prijslijst toevoegen.
Honda HR-V vs Toyota C-HR
Waar een volledig elektrische Honda HR-V nieuw is, maakte het model al eerder kennis met een elektromotor en accupakket. Autovisie vergelijkt twee belangrijke hybride-crossovers in het B-segment. Lees hier de dubbeltest tussen de Honda HR-V vs Toyota C-HR.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Wees er snel bij: EV-subsidie stopt dit jaar en de pot is bijna leeg
-
Duurtest Volvo EX30: zo ervaren niet-autoliefhebbers de EV
-
Duurtest BMW i5 Touring: hoe goed is de EV op lange afstanden?
-
EV-verkoop keldert in Europa nog harder dan vraag naar diesels
-
Nederlandse prijs Dongfeng Box bekend: veel EV, zéér weinig geld
-
Gebruikte EV kopen? Dit kosten alle Tesla-modellen als occasion
-
Met EV op vakantie? Deze aerodynamische caravan wil je hebben
-
EV opladen een probleem? Niet bij deze: 10-80% duurt 10 minuten
-
Trump: ‘Ik ben nu vóór de EV omdat Elon Musk me zo erg steunt’
-
Onderzoek VS: twee derde kiest na Tesla weer voor benzineauto
-
MG Cyberster: hoe sportief is de premium-EV met vleugeldeuren?