Zouden wij een Hyundai Grandeur kopen als-ie hier op de markt was? Ja!
Laat Hyundai maar schuiven. Het eens zo lullige budgetmerk is uitgegroeid tot een wereldspeler om serieus te nemen, niet alleen op het gebied van elektrische aandrijving, maar ook met het oog op design. Want zeg nou zelf, deze Hyundai Grandeur ziet er toch uit om door een ringetje te halen.
Een duur ringetje dan, want de Grandeur is een luxesedan in het segment van de Audi A6, BMW 5-Serie en Mercedes E-Klasse. Komt-ie in Europa op de markt? Ben je mal! Maar als dat wel zou gebeuren, dan zouden wij vooraan in de rij staan met een handvol flappen. ‘Shut up and take my money!’
Hyundai Grandeur is een fraaie verschijning
Waarom? Omdat een A6, 5-Serie of E-Klasse ook maar zo gewoon is. Als je met een Hyundai Grandeur komt voorrijden, heb je wat om over te praten. Want in Europa staat Hyundai nou niet bepaald bekend om zijn dure sedans.
In Korea wel. Daar had je onder meer de Hyundai Centennial, Dynasty en Equus. De nieuwe Grandeur is een fraaie verschijning, wat ons betreft, met zijn traditionele sedanlijnen, zijn opvallende ‘gespleten’ C-stijl en zijn minimalistische Apple-stijl.
Utrecht naar Berlijn op één batterij: in de Hyundai Ioniq 6 kan het
Interieur met een lichte retrovibe
De cabine heeft een lichte retrovibe. Dat beelden we ons niet in, want volgens Hyundai is het interieur geïnspireerd op dat van de allereerste Grandeur, die in 1986 op de markt kwam. Precies een jaar geleden onthulde Hyundai de Grandeur Heritage, een moderne interpretatie van het oermodel.
Geen volledig elektrische aandrijflijn
Overigens heeft het Koreaanse merk nog niks bekendgemaakt over de aandrijflijn van de zevende generatie Grandeur. Maar dat die niet elektrisch is, is wel duidelijk. Er wordt gesproken over viercilindermotoren met hybridetechniek en zelfs gewoon een dikke 3,5-liter V6.
Ook interessant
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Hyundai ontdekt dat jij toch liever knoppen hebt dan touchscreens
-
Rijtest: Hyundai Santa Fe – gemaakt voor wildkamperen
-
Dit is een Hyundai Nexo, maar dan met een stuk meer bepantsering
-
Hyundai hét liefhebbersmerk van de toekomst? Dit is de nieuwe RN24
-
Waarom de Hyundai Inster de slimste budget-EV van allemaal is
-
Deze zorgeloze, Koreaanse occasion kost slechts 5.000 euro
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Onderzoek wijst uit: deze betaalbare auto vind jij het aantrekkelijkst
-
Hyundai Inster: goedkope EV met binnenin heel veel ruimte
-
Hyundai komt ineens met een goedkope elektrische auto
-
Door betaalbare luxesedan van Hyundai wil je nu emigreren