Opmerkelijk! De Hyundai Ioniq 6 is goedkoper dan de Ioniq 5
Zes is meer dan vijf, dus verwacht je dat de prijs van de Hyundai Ioniq 6 over die van de Ioniq 5 heen gaat. Maar niets is minder waar. De nieuwe elektrische sedan van Hyundai is zowaar minder duur. Al scheelt het niet veel.
Met zijn vanafprijs van 45.895 euro is de Ioniq 6 iets minder prijzig dan de Ioniq 5, die bij 46.795 euro begint. Beide hebben dan achterwielaandrijving en een 53 kWh-batterij, al is de Ioniq 6 minder sterk (151 pk tegenover 170 pk).
Hyundai Ioniq 6 met maximale range van 614 km
Wil je een Ioniq 6 met meer power (229 pk), dan krijg je er gelijk een grotere accu bij (77,4 kWh). De WLTP-actieradius ligt in dat geval op maar liefst 614 kilometer. Met de 53 kWh-batterij komt de Hyundai maximaal 429 kilometer ver.
Bovenaan het leveringsprogramma staat de vierwielaangedreven versie van de Ioniq 6, met hetzelfde 77,4 kWh-accupakket, maar met 325 pk. Je levert er ongeveer 100 kilometer range op in (nu 519 kilometer).
Drie uitvoeringen: Style, Connect en Lounge
Er zijn drie uitvoeringen van de Ioniq 6: Style, Connect en Lounge. De eerste is standaard uitgerust met onder meer navigatie, Apple CarPlay en Android Auto (niet draadloos), een achteruitrijcamera, cruise control met een rijbaanassistent en 18-inch lichtmetaal.
Utrecht naar Berlijn op één batterij: in de Hyundai Ioniq 6 kan het
Kies je voor de Connect, dan krijg je er een head-up display bij, een warmtepomp, batterijverwarming en preconditioning, privacy glass en verwarmbare stoelen. De topversie Lounge staat op 20-inch wielen en heeft een premium audiosysteem van Bose.
Grappig is dat je de Lounge ook met 18-inch lichtmetaal kunt bestellen. Dat is beter voor de efficiëntie. Eveneens optioneel zijn camera’s op de plek van de buitenspiegels. Die verbeteren de luchtweerstand.
Hyundai Ioniq 6 leverbaar in één van elf kleuren
De meeste elektrische auto’s tegenwoordig zijn verkrijgbaar in slechts een handjevol kleuren. De Ioniq 6 niet. Er staan maar liefst elf carrosseriekleuren in de folder.
Net als Hyundai Ioniq 5 een ster in snelladen
Net als de Ioniq 5 is de Ioniq 6 een ster in snelladen. Dankzij een 800 Volt-boordsysteem haalt hij aan de juiste laadpaal een snelheid van 225 kW. Dat betekent dat de batterij ruim binnen een half uur weer voor 80 procent vol zit.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Hyundai ontdekt dat jij toch liever knoppen hebt dan touchscreens
-
Rijtest: Hyundai Santa Fe – gemaakt voor wildkamperen
-
Dit is een Hyundai Nexo, maar dan met een stuk meer bepantsering
-
Hyundai hét liefhebbersmerk van de toekomst? Dit is de nieuwe RN24
-
Waarom de Hyundai Inster de slimste budget-EV van allemaal is
-
Deze zorgeloze, Koreaanse occasion kost slechts 5.000 euro
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Onderzoek wijst uit: deze betaalbare auto vind jij het aantrekkelijkst
-
Hyundai Inster: goedkope EV met binnenin heel veel ruimte
-
Hyundai komt ineens met een goedkope elektrische auto
-
Door betaalbare luxesedan van Hyundai wil je nu emigreren