Hyundai komt dit jaar nog met een nieuwe generatie Santa Fé
De huidige Hyundai Santa Fé loopt nog niet zo lang in ons land mee, maar wordt dit jaar al vervangen. De Koreanen presenteren binnenkort een nieuwe generatie.
Hyundai toont vandaag namelijk een eerste foto van het front van de nieuwe SUV. De autobouwer kondigt daarbij aan dat de nieuwe, vijfde generatie Santa Fé dit jaar nog verschijnt. In de komende maanden presenteren de Koreanen het model in vol ornaat. Het gaat niet om een facelift, maar om een volledig nieuw model, zo verzekert de Nederlandse importeur ons. Naar verwachting staat de auto begin 2021 in Nederland.
Verrassend
En dat is toch verrassend, omdat – zoals gezegd – de Hyundai Santa Fé nog niet zo lang meedoet in het land. De huidige, vierde generatie werd in 2018 gepresenteerd, maar kwam na lang wikken en wegen toch naar Nederland. De grote SUV was er namelijk alleen met een dieselmotor, wat in ons land garant staat voor een hoge bpm. Eind 2018 was de komst van het model naar Nederland nog niet zeker. Uiteindelijk verscheen de auto vorig jaar toch in ons land. De 2,2-liter CRDi diesel met 200 pk werd voor minstens € 70.000 op de Nederlandse prijslijst gezet. Dat maakte de introductie en het leven van de SUV erg zwaar.
Maar nu al komt Hyundai met een compleet nieuwe generatie van de Santa Fé. Het gaat hier dus niet om een facelift, en dat is goed te zien op de eerste foto die de autobouwer met de wereld deelt. Daarop zien we onder andere heel nieuwe grille die over vrijwel de gehele breedte van de auto loopt, met geïntegreerde dagrijverlichting. Die verlichting doet een beetje denken aan de ‘hoektanden’ die Peugeot momenteel op het front van zijn modellen plakt.
Santa Fé Plug-in Hybride
Onderhuids worden eveneens belangrijke aanpassingen gedaan. Want waar de huidige generatie er alleen als diesel – en daardoor dus onaantrekkelijk voor Nederland – is, komt de nieuwe Santa Fé met een veel diverser aanbod van aandrijflijnen. Geheel in lijn met andere Hyundai-modellen, verschijnt de Santa Fé ook als hybride en plug-in hybride. De bodemplaat wordt gevormd door de derde generatie van Hyundais geëlektrificeerde platform. Over een volledig elektrische variant kan de importeur op dit moment nog niets zeggen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Definitief: importheffingen op Chinese elektrische auto’s worden snel ingevoerd
-
Duik in de prijslijst: dit kost de nieuwe BMW X3
-
Zien: Xiaomi SU7 Ultra rijdt indrukwekkende tijd op Nürburgring
-
Het dak gaat eraf! Porsche 911 Carrera T is nieuw liefhebbersmodel
-
Dit kost de Abarth 600e in Nederland
-
Volkswagen sluit fabrieken én vraagt loonoffer: ’Steek in hart arbeiders’
-
Waarom de Lamborghini Temerario een plug-in hybride is die je wél wil hebben
-
Porsche-verkopen niet volgens plan: rijken willen geen EV’s
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Dit kost de vierwielaangedreven Jeep Avenger 4Xe in Nederland
-
5 budgettips voor het kiezen van je eerste auto