Hyundai komt dit jaar nog met een nieuwe generatie Santa Fé
De huidige Hyundai Santa Fé loopt nog niet zo lang in ons land mee, maar wordt dit jaar al vervangen. De Koreanen presenteren binnenkort een nieuwe generatie.
Hyundai toont vandaag namelijk een eerste foto van het front van de nieuwe SUV. De autobouwer kondigt daarbij aan dat de nieuwe, vijfde generatie Santa Fé dit jaar nog verschijnt. In de komende maanden presenteren de Koreanen het model in vol ornaat. Het gaat niet om een facelift, maar om een volledig nieuw model, zo verzekert de Nederlandse importeur ons. Naar verwachting staat de auto begin 2021 in Nederland.
Verrassend
En dat is toch verrassend, omdat – zoals gezegd – de Hyundai Santa Fé nog niet zo lang meedoet in het land. De huidige, vierde generatie werd in 2018 gepresenteerd, maar kwam na lang wikken en wegen toch naar Nederland. De grote SUV was er namelijk alleen met een dieselmotor, wat in ons land garant staat voor een hoge bpm. Eind 2018 was de komst van het model naar Nederland nog niet zeker. Uiteindelijk verscheen de auto vorig jaar toch in ons land. De 2,2-liter CRDi diesel met 200 pk werd voor minstens € 70.000 op de Nederlandse prijslijst gezet. Dat maakte de introductie en het leven van de SUV erg zwaar.
Maar nu al komt Hyundai met een compleet nieuwe generatie van de Santa Fé. Het gaat hier dus niet om een facelift, en dat is goed te zien op de eerste foto die de autobouwer met de wereld deelt. Daarop zien we onder andere heel nieuwe grille die over vrijwel de gehele breedte van de auto loopt, met geïntegreerde dagrijverlichting. Die verlichting doet een beetje denken aan de ‘hoektanden’ die Peugeot momenteel op het front van zijn modellen plakt.
Santa Fé Plug-in Hybride
Onderhuids worden eveneens belangrijke aanpassingen gedaan. Want waar de huidige generatie er alleen als diesel – en daardoor dus onaantrekkelijk voor Nederland – is, komt de nieuwe Santa Fé met een veel diverser aanbod van aandrijflijnen. Geheel in lijn met andere Hyundai-modellen, verschijnt de Santa Fé ook als hybride en plug-in hybride. De bodemplaat wordt gevormd door de derde generatie van Hyundais geëlektrificeerde platform. Over een volledig elektrische variant kan de importeur op dit moment nog niets zeggen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?
-
Porsche 911 GT3 verandert in Ford Mustang tijdens dragrace
-
Ultieme grijs kenteken-beuker: Ford F-150 met supercharged V8