Trek de champagne uit het rek! Deze Hyundai gaat in productie
Onze maandagmiddagblues is weggeblazen. En we hebben ineens zin in champagne. Want als de gaafste concept car in jaren op de nominatie staat om in productie te gaan, vieren wij feest. Lang leve de Hyundai N Vision 74.
Oké, slag om de arm. De fabrikant heeft niet zelf aangekondigd dat de N Vision 74 er komt. We hebben het nieuws opgepikt uit de Koreaanse krant. Daarin staat dat Hyundai op 27 mei in Seoul een Pony Day gaat organiseren.
Hyundai N Vision 74 met DeLorean-trekjes
Dat zou de dag zijn waarop de productieversie van de N Vision 74 wordt onthuld, mogelijk alleen in de vorm van een tekening. We zijn voorbereid op een lichte teleurstelling, want zo extreem als het studiemodel zal de straatauto vast niet worden.
En toch, als de basis van het Giugiaro-achtige ontwerp bewaard blijft, zijn we gelukkig. Want de N Vision 74 is een wonderschone retrocreatie met DeLorean-trekjes.
Waarom zijn ‘versnellingsbak’ de Hyundai Ioniq 5 N een beetje triest maakt
Geïnspireerd op Pony Coupé Concept
Eigenlijk is-ie geïnspireerd op de Hyundai Pony Coupé Concept, die in 1974 werd onthuld als allereerste auto ooit van het toen nieuwe merk Hyundai. De Pony werd getekend door Giorgetto Giugiaro in de typische wigstijl van de jaren zeventig.
Hyundai Ioniq 6 versus Tatra T87: Luchtweerstand-strijd tussen druppelvormige
Wonderlijke aandrijflijn haalt productiestadium niet
De N Vision 74 heeft een wonderlijke aandrijflijn, die het waarschijnlijk niet gaat schoppen tot het productiestadium. Hij heeft twee elektromotoren op de achteras, die samen 681 pk en 900 Nm leveren.
Ze krijgen hun stroom uit een 62,4 kWh-batterij, die aan een laadpaal kan worden opgeladen, en uit een brandstofcel. De N Vision 74 sprint in 4 seconden naar 100 km/h en haalt een topsnelheid van 250 km/h.
De productieauto krijgt waarschijnlijk een conventionele elektrische aandrijflijn. Die uit de Ioniq 5 N, bijvoorbeeld. Die zou met een vermogen van 585 pk prima passen bij de spectaculaire vormen van de N Vision 74.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Hyundai ontdekt dat jij toch liever knoppen hebt dan touchscreens
-
Rijtest: Hyundai Santa Fe – gemaakt voor wildkamperen
-
Dit is een Hyundai Nexo, maar dan met een stuk meer bepantsering
-
Hyundai hét liefhebbersmerk van de toekomst? Dit is de nieuwe RN24
-
Waarom de Hyundai Inster de slimste budget-EV van allemaal is
-
Deze zorgeloze, Koreaanse occasion kost slechts 5.000 euro
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Onderzoek wijst uit: deze betaalbare auto vind jij het aantrekkelijkst
-
Hyundai Inster: goedkope EV met binnenin heel veel ruimte
-
Hyundai komt ineens met een goedkope elektrische auto
-
Door betaalbare luxesedan van Hyundai wil je nu emigreren