Autovisie
Autovisie Nieuws 6 aug 2018
Leestijd: 1 minuut

“Hyundai net zo sexy maken als Alfa Romeo”

SangYup Lee is de vice president of design bij Hyundai Motor sinds 2016. Hij is ervan overtuigd dat Hyundai net zo sexy kan worden als een merk als Alfa Romeo. Dat zegt hij in een interview met Automotive News.

Weg van uniforme familielook

De 48-jarige Lee heeft als persoonlijke missie om Hyundai-modellen meer sexy te maken, precies zoals Alfa Romeo in zijn ogen al is. Hij hoopt in de toekomst meer weg te kunnen blijven van de wat uniforme familielook van Hyundai en streeft ernaar om Hyundai-modellen meer persoonlijkheid te geven.

Cascade-grille blijft

Dit moet vooral de komende jaren duidelijk worden. De herkenbare cascade-grille zal blijven, maar volgens Lee krijgt elke nieuwe Hyundai in de toekomst een variatie op deze grille. Hyundai heeft in maart dit jaar zijn toekomstige designrichting aangegeven met de Le Fil Rouge Concept tijdens de Autosalon van Genève. Het nieuwe designthema luidt ‘Sensuous Sportiness’. Proportie, architectuur, styling en technologie staan in dit thema centraal.

Hyundai Le Fil Rouge Concept 1

Invloed van Italiaanse auto’s

“De auto is een emotioneel product. We willen de emotionele waarde ervan maximaliseren. Alfa Romeo en Maserati zijn merken met sexy auto’s, zelfs de Duitsers hebben veel invloed van de Italiaanse auto’s. Die emotionele, sensuele schoonheid vind je niet in de volumemerken. Dat willen we bij Hyundai veranderen”, stelt Lee. De designer ontwierp in het verleden de Chevrolet Camaro Concept, C6 Corvette Stingray Concept en Bentley EXP 10 Speed 6 Concept ontwierp.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.