Infiniti toont spectaculaire Prototype 10
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Finfiniti-prototype10-4k-020infiniti-prototype-10.jpg)
Een nieuwe editie van het Pebble Beach Concours d’Elegance betekent voor Infiniti de lancering van een nieuwe concept car. Dit jaar pakt de Japanse autobouwer op het Amerikaanse autofestijn uit met het Prototype 10. Het studiemodel geeft de nieuwe designrichting van het merk aan.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Finfiniti-prototype10-4k-010infiniti-prototype-10.jpg)
Het studiemodel is ontworpen onder supervisie van Karim Habab. De voormalige BMW-designer, is sinds kort de Executive Design Director van Infiniti. Hij liet de Prototype 10 in Japan en Groot-Brittannië bedenken en uitwerken, waarna de designstudio in het Amerikaanse San Diego het model met de hand mocht bouwen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Finfiniti-prototype10-4k-006infiniti-prototype-10.jpg)
Vormtaal
Met het nieuwste conceptmodel geeft Habab zijn visie op de Infiniti’s van de toekomst. Gezien het karakter van de concept car is de Prototype 10 geen auto die zó in het programma wordt opgenomen. De boodschap is hier de vormtaal, waarvan details in toekomstige modellen zullen worden opgenomen. Wanneer de eerste link tussen het designsilhouette en de serieproducten zichtbaar wordt, is nog niet bekend.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Finfiniti-prototype10-4k-008infiniti-prototype-10.jpg)
Elektrificatie
Met het studiemodel kondigt Infiniti wederom aan dat het elektrificatie hoog op het prioriteitenlijstje heeft staan. De fabrikant zal vanaf 2021 al zijn modellen van een vorm van elektrokracht geven. Er verschijnt een volledig elektrisch model alsmede hybride- en plug-in hybride-modellen. De types waarbij de verbrandingsmotor wordt ondersteunt door een elektromotor en accupakket, zullen onder het label e-Power vallen. In het Prototype 10 zou een elektrische aandrijflijn hangen, maar de fabrikant laat zich niet uit over de krachtcentrale.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had