Jeep heeft na jaren van speculatie dan toch eindelijk de pick-upversie van de Wrangler gepresenteerd. Hij heet Gladiator. Daarmee keert de naam Gladiator na lange tijd weer terug. In de jaren zestig tot de tweede helft van de jaren tachtig leverde Jeep namelijk ook een Gladiator-pickup.


Wrangler met laadbak

Kort door de bocht is de Gladiator gewoon een Wrangler met laadbak. Dat betekent dat de Gladiator profiteert van de offroadkwaliteiten van de nieuwe Wrangler. Jeep presenteert de nieuwe Gladiator op de Los Angeles Auto Show en introduceert het model in het tweede kwartaal van 2019 op de Amerikaanse markt. De Europese versie laat vermoedelijk nog tot 2020 op zich wachten. De productie van de Gladiator vindt in ieder geval plaats in Toledo.


Rubicon

Jeep levert de Gladiator als Sport, Sport S, Overland en als extra ruige Rubicon met de nodige toeters en bellen om serieus offroad te kunnen rijden. Saillant detail zijn de uitneembare aluminium portieren. Ten opzichte van de lange versie van de Wrangler is de wielbasis van de Gladiator met ongeveer 50 centimeter gegroeid. De laadbak is ongeveer 1,5 meter diep. De achterbank kan plat, zodat de laadbak nog groter wordt en er nog langere objecten vervoerd kunnen worden. Ook leuk is het optionele canvas dak dat in zijn volledigheid open kan. Iedereen zit dus 'buiten'.

Benzinemotor

Op het Amerikaanse programma staat voorlopig één benzinemotor: een 3,6-liter Pentastar V6 benzinemotor (285 pk) met standaard een handgeschakelde zesbak en optioneel een achttraps automaat. In 2020 komt Jeep nog met een 260 pk sterke 3,0-liter EcoDiesel V6 met achttraps automaat.