Kia e-Soul Cargo als parttime bedrijfswagenvariant
Kia Nederland wacht niet op de elektrische bedrijfswagens die de Koreaanse autobouwer momenteel aan het ontwikkelen is. Het komt nu met een tot bestelauto omgebouwde elektro-besteller. De e-Soul Cargo genaamde bedrijfsautoversie is per direct te bestellen.
In de e-Soul Cargo heeft de achterbank het veld geruimd en zijn de zijruiten vervangen door donkere panelen. Achter de voorstoelen staat nu een hekwerk en de laadvloer bestaat uit een metalen bak. Daar zijn zes sjor-ogen in verwerkt, zodat spullen kunnen worden vastgezet. Ook bevat de laadvloer een lui, waardoor je toegang tot een extra bergvak krijgt. In de ruimte past de laadkabel. Het totale laadvolume bedraagt één kuub.
Nieuw en gebruikt
Met deze ombouw is de e-Soul Cargo volgens de Nederlandse wet geen bestelauto. De auto krijgt een geel kenteken, oftewel een personenautoregistratie. De conversiekit, zoals de importeur de ombouw noemt, is dan ook eenvoudig weer te verwijderen. De e-Soul kan zodoende later weer als vijfzitter dienst doen. Anderzijds kunnen ondernemers een tweedehands e-Soul ook eenvoudig laten aanpassen tot Cargo.
Prijs ombouw
De prijs van een kant-en-klare e-Soul Cargo bedraagt minimaal € 39.077,- (exclusief BPM en BTW). Voor een reeds geregistreerde e-Soul bedragen de ombouwkosten € 2.680,- exclusief BTW. Aanpassingen binnen het concept behoren tot de mogelijkheden.
ExecutiveLine
Kia Nederland biedt de e-Soul Cargo aan in het uitrustingsniveau ExecutiveLine met standaard elektrisch verstel-, verwarm- en ventileerbare voorstoelen, lederen bekleding, TomTom Live Services inclusief laadpaalinformatie en een Harman Kardon Premium Sound System.
Elektrische bedrijfswagen
De e-Soul Cargo is een Nederlands initiatief. De fabrikant zelf werkt aan compacte bedrijfsvoertuigen met een kleine elektromotor en accupakket. Daartoe heeft de fabrikant verschillende start-ups omarmd. Op basis van hun zogenaamde skateboard-platform komen diverse bedrijfswagens. Deze modellen zijn bedoeld voor de ‘last-mile’: ze kunnen worden ingezet voor het laatste deel van het distributietraject, waarbij er geen grote afstand hoeft te worden afgelegd, maar wel veel adressen moeten worden bezocht. De auto’s zullen specifieke carrosserieën krijgen, die door de klant kunnen worden ontworpen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
Autogrootmacht Stellantis ontslaat topman Carlos Tavares
-
Zoveel nieuwe kentekens worden er per dag geregistreerd
-
Autoverkopen 2024 – Elektrische auto’s nu 40 procent marktaandeel
-
Gelekt! Nieuwe Jaguar heeft grille aan achterkant
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Bij Mercedes heeft de schijfrem zijn langste tijd gehad
-
Betaalbare Skoda-occasion heeft trekjes van een Rolls-Royce