Kia Optima Sportswagon niet op de ‘cross’-toer
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKia-Optima-Sportswagon-Autovisie.nl-1.jpg)
Liefhebbers van een opgeruigde stationwagon hoeven niet op een variant van Kia te wachten. De autobouwer is niet van plan om met een Allroad-, Cross Country- of Alltrack-achtige uitvoering op basis van de fonkelnieuwe Optima Sportswagon te komen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F09%2FKia-Optima-Sportswagon-Autovisie.nl-2.jpg)
Volgens de Koreaanse productbaas van de Optima investeert de autobouwer niet in de opgeruigde stationwagon, omdat het merk voor de liefhebbers van ruime, stoer aangeklede types al voldoende SUV’s in het programma heeft.
Stoer aangekleed
Volvo, Audi en Subaru boeken al jaren relatief grote successen met hun opgeruigde stationwagons. Door eenvoudigweg de bodemvrijheid te vergroten en het exterieur van de nodige kunststoffen opsmuk te voorzien, staat er een stoer aangeklede stationwagon, die de praktische voorzieningen biedt van een estate, maar een bodemvrijheid die in de buurt komt van een SUV.
BEKIJK OOK: EERSTE TESTNOTITIES: KIA OPTIMA SPORTSWAGON
Voorwielaandrijving
Vierwielaandrijving is op de meeste opgehoogde stationwagons standaard. Kia daarentegen biedt op zijn Optima geen integraalaandrijving, al zijn er ook verschillende leveranciers van louter voorwielaangedreven uitvoeringen, zoals Opel en Citroën.
Sportswagon
Eind deze maand wordt de Kia Optima Sportswagon geïntroduceerd. Het is voor het eerst dat Kia op basis van de Optima een wagon uitbrengt. De auto is parallel aan de sedan ontworpen en heeft dezelfde buitenafmetingen. Hij biedt echter 48 liter meer bagageruimte, wanneer de tweede zitrij in gebruik is. Met omgeklapte achterbankleuning neemt de bak van 558 tot 1686 liter toe.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had