Klaar voor de strijd: Mercedes-Benz GLS
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_2-e1446626885422.jpeg)
Nu het concurrentieveld in de topklasse van de SUV’s de komende jaren fors groter wordt, bereidt Mercedes-Benz zijn grootste softroader voor op de toekomst. De GLS vervangt per maart 2016 de GL.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic-e1446626984840.jpeg)
De GLS is geen compleet nieuw model, mocht de nieuwe naamgeving dat doen vermoeden. De GLS is een aangepaste GL. Het model beschikt over een gerestyled front, aangepaste achterzijde, opgewaardeerde motoren en een herzien dashboard. Daarmee is het feitelijk allemaal gezegd.
Mercedes voelt de hete adem van nieuwkomers als de Bentley Bentayga, Maserati Levante, Range Rover Autobiography en de aankomende Rolls-Royce-crossover in de nek en maakt zich op voor de eerste aanval. Dat is de restyling van de GL. Maar er komt meer, maar pas op een later tijdstip. Dan zal Mercedes de Maybach-versie lanceren, waarmee de luxe concurrerende merken het vuur na aan de schenen moet worden gelegd als het gaat om luxueuze aankleding en afwerking en comfortverhogende zaken als seperate stoelen.
De 5,13 meter lange GLS moet voor nu de door de GL veroverde positie in het luxe SUV-segment verdedigen. De zevenzits SUV doet dat door in een licht aangepast jasje voor de dag te komen. Motorkap, bumperpartijen en lichtunits zijn nieuw van de tekentafel gekomen. Binnenin wordt een hertekend dashboard met vernieuwd driespaaks stuurwiel en Comand-infotainmentsysteem gemonteerd. Onder het knopje Dynamic Select hebben de Mercedes-ingenieurs verbeterde rijprogramma’s geïnstalleerd, die onder andere ook de doorontwikkelde luchtvering aanstuurt.
Op de reguliere types monteert Mercedes nu een negentrapsautomaat. De bak is gekoppeld aan vrijwel allemaal opgewaardeerde benzine- en dieselmotoren. De GLS 500 levert voortaan 455 pk, een plus van 20 pk, terwijl de AMG-uitmonstering 28 pk sterker is geworden en tot 585 pk komt. De direct ingespoten V6-biturbo in de GLS 400 (333 pk) en de GLS 350d (258 pk) worden onveranderd overgenomen.
De GLS is per direct te bestellen. De in Amerika gebouwde mastodont zal vanaf maart 2016 leverbaar zijn. De prijslijst begint bij 106.600 euro voor de voordeligste dieselversie (350d). De benzineversies zijn er vanaf 108.000 euro (400). De AMG GLS 63 staat voor 205.600 euro genoteerd.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_4-e1446626927334.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic_1-e1446626960841.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_4-e1446626893735.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_7-e1446626909376.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic_3-e1446626968541.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic-e1446626952254.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_6-e1446626935918.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic_4-e1446626976190.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_2-e1446626885422.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_3-e1446626919566.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_8-e1446626943249.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_5-e1446626901662.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_4-e1446626927334.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic_1-e1446626960841.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_4-e1446626893735.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_7-e1446626909376.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic_3-e1446626968541.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic-e1446626952254.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_6-e1446626935918.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_500_4matic_4-e1446626976190.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_2-e1446626885422.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_3-e1446626919566.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-benz_gls_350_d_4matic_8-e1446626943249.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F11%2Fmercedes-amg_gls_63_4matic_5-e1446626901662.jpeg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had